Sony szykuje 12 gier-jako-usług. PlayStation jednak nie rezygnuje z fabularnych doświadczeń
Japoński producent i wydawca ma spore plany dotyczące produkcji rozwijanych przez wiele miesięcy po premierze. Obecnie deweloperzy pracują nad 12 tytułami live service, lecz jednocześnie nie zapominają o mocnych, fabularnych doświadczeniach.
Sony przekazało wczoraj dwa bardzo interesujące komunikaty – PlayStation 4 będzie w następnych latach dalej wspierane, ponadto studia należące do przedsiębiorstwa w przyszłości wydają pierwsze pozycje jednocześnie na PS5, PS4 i PC. Świadkami opisanego podejścia będziemy w przypadku produkcji live service, które okazują się bardzo ważne dla przyszłości firmy.
W trakcie rozmowy z redakcją Axios Hermen Hulst przyznał, że PlayStation ma „historię i reputację w przygotowywaniu tych niesamowitych, napędzanych narracją gier single-player”, lecz obecnie niezwykle istotnym aspektem działalności branżowej będą sieciowe tytuły rozwijane przez wiele lat po debiucie.
PlayStation rozwija aktualnie „12 projektów w przestrzeni gier-jako-usług, multiplayer”, co wydaje się jak najbardziej znaczącą liczbą, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że jeszcze do niedawna Japończycy nie oferowali tytułów tego typu. Propozycje są tworzone przez nowo nabyte zespoły, takie jak Haven Studios, partnerów (Firewalk), ale również przez wewnętrzne ekipy, które słyną z oferowania znacząco innych gier.
Społeczność jednak nie powinna obawiać się o brak fabularnych pozycji single-player – Sony nadal zamierza tworzyć produkcje koncentrujące się na mocnej historii i doświadczeniu dla jednego gracza, bowiem właśnie one jak dotąd zarabiają dla PlayStation najwięcej:
„Niektóre z naszych największych tytułów w obszarze gier narracyjnych dla jednego gracza są również naszymi najbardziej dochodowymi tytułami”.
W trakcie dyskusji szef PlayStation Studios potwierdził, że Sony chce otworzyć się na wiele rynków – nadal możemy liczyć na obiecujące przygodówki debiutujące na początku na PS5 i PS4, lecz firma rozwija również wiele gier-jako-usług, przenosi kolejne tytuły na PC, zaczyna tworzyć pierwsze duże pozycje na rynek mobilny oraz kreuje własne produkcje dla wirtualnej rzeczywistości.