FIFA 23 z lepszą sprzedażą od FIFA 22 na Wyspach. Wynik potwierdza sukces EA
Electronic Arts żegna się z marką FIFA sukcesem. FIFA 23 została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i po latach spadków związanych z coraz większą dominacją cyfrowej dystrybucji, najnowsza odsłona w Wielkiej Brytanii zanotowała lepszy rezultat od poprzedniej części.
Gamesindustry.biz przedstawiło cotygodniowe zestawienia sprzedaży gier w fizycznej dystrybucji z Wielkiej Brytanii i FIFA 23 bez najmniejszego problemu zajęła pierwsze miejsce. Zwycięstwo w rankingu najchętniej kupowanych produkcji nie jest dużym zaskoczeniem, ale sporą niespodzianką jest bez wątpienia rezultat na tle poprzedniej części.
FIFA 23 to pierwsza odsłona od wielu lat, która na Wyspach osiągnęła lepszy wynik względem wcześniej wydanej odsłony – trzeba na pewno wyjaśnić, że choć Brytyjczycy kupują miliony egzemplarzy gier EA Sports z tej serii, to jednak w ostatnich latach coraz większą dominację na rynku pokazuje cyfrowa dystrybucja.
W 2022 roku jesteśmy świadkami ciekawej sytuacji: FIFA 23 osiągnęła 1,6% lepszy rezultat od FIFA 22. Gamesindustry.biz podkreśla, że w ostatnich dwóch latach to IP notowało „poważne spadki sprzedaży detalicznej”.
Klienci EA najchętniej sięgali po Fifę 23 na PS5 (41%), następnie na PS4 (30%), XOne (17%), XSX|S (6%) i Switch (6%). Co ciekawe, edycja na konsolę Nintendo nie otrzymała większych zmian i to nadal kilkuletni produkt, a pozycja osiągnęła 20% lepszy wynik od Fify 22.
Tak prezentuje się zestawienie najchętniej kupowanych gier w UK:
- FIFA 23 (nowość)
- Splatoon 3 (wynik w poprzednim tygodniu)
- Lego Star Wars: The Skywalker Saga (10)
- Mario Kart 8 Deluxe (2)
- Nintendo Switch Sports (4)
- Horizon Forbidden West (8)
- Minecraft (6)
- Grand Theft Auto V (5)
- Animal Crossing: New Horizons (7)
- Pokémon Legends: Arceus (9)
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do FIFA 23.