Need for Speed Unbound w 4K i 60 fps. Gra ma wyznaczać trendy – znamy masę szczegółów

Gry
6614V
Need for Speed Unbound
Wojciech Gruszczyk | 06.10.2022, 16:56

Electronic Arts zdradziło bardzo interesujące konkrety dotyczące Need for Speed Unbound. Gra przyjedzie do graczy pod koniec miesiąca, więc już wkrótce wszyscy fani otrzymają szansę sprawdzenia nowych wyścigów od studia Criterion.

Redakcja IGN otrzymała możliwość zaprezentowania pierwszych informacji o Need for Speed Unbound. Dziennikarze potwierdzają, że jest to pierwsza w pełni next-genowa produkcja studia Criterion, która została opracowana na silniku Frostbite. Jest to ważny produkt dla zespołu, które wraca do tego IP – ostatnia gra deweloperów w tym uniwersum zadebiutowała w 2013 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gracze mogą liczyć na dynamiczną rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 4K – tytuł zaoferuje otwarty świat nazwany Lakeshore. Kieran Crimmins, dyrektor kreatywny gry, podkreślił, że ta seria ma wyznaczać trendy:

„Need for Speed to wyznaczanie trendów. Need for Speed to przełamywanie formy. Need for Speed to bunt. To serce tej fantazji o wyścigach ulicznych, więc powinniśmy badać nowe style sztuki, nowe wizje i nowe sposoby, jak gra może wyglądać, aby nie tylko wyróżnić się od wszystkiego innego, ale także dostarczyć innowacji tam, gdzie powinniśmy wyznaczać trendy”.

Need for Speed Unbound jest rozwijany od „co najmniej 2020 roku” i skupia się na wyścigach ulicznych. Gracze nie muszą się martwić rozgrywką „tylko-online”, ponieważ tytuł od premiery zapewni tryb single-player offline oraz cross-play (bez cross-progresji). Twórcy nie zapewnili widoku z kokpitu, ale zamiast tego otrzymamy kamery na masce i zderzaku.

Need for Speed Unbound zaoferuje „zupełnie nową strukturę kampanii”:

„Więc kiedy bierzesz udział w wyścigu, jest wpisowe, które w zasadzie musisz być w stanie zapłacić, a potem możesz je odzyskać dzięki nagrodzie, jeśli dobrze ci pójdzie, albo możesz stracić te pieniądze. Musisz więc dokonać wyboru, który wyścig chcesz wziąć i z jakim wpisowym czujesz się komfortowo” – powiedział Crimmins.

W grze pojawi się również „wciągająca narracja” – historia skupi się na dwójce znajomych, którzy zostają podzieleni przez napad na rodzinny warsztat samochodowy. Gracze otrzymają możliwość odzyskania bezcennego samochodu przez wygranie „ostatecznego wyścigu ulicznego”.

„Każda z tych postaci jest tym razem pełnoprawnym bohaterem. Mają małe łuki fabularne, mają osobowości, mają swoje własne dostosowanie samochodu i styl i możesz zobaczyć jak jeżdżą” – tłumaczy Crimmins.

W grze pojawią się także misje poboczne związane z wyścigami, ale deweloperzy nie zapomnieli o pościgach policyjnych – gliniarze mają oferować „bardziej taktyczne” podejście do rywalizacji.

„Musisz dobrać strategię do rodzaju policjanta, który cię ściga. A jeśli będziesz naprawdę dobry, możesz nawet wziąć udział w pełnym pościgu. I jeśli znasz wszystkie strategie, możesz całkowicie uciec. Ale jeśli tego nie zrobisz, albo nie potrafisz wykonać strategii, zostaniesz zdjęty” - mówi Crimmins.

Need for Speed Unbound 1

Need for Speed Unbound zaoferuje także sieciową rywalizację – gracze będą mogli ścigać się ze znajomymi lub po prostu „wygłupiać się” w świecie gry. Zainteresowani otrzymają możliwość płynnego przechodzenia do wyścigów.

W multiplayerze pojawi się system banerów, dzięki któremu będziemy mogli chwalić się swoimi zdjęciami oraz osiągnięciami. EA aktualnie nie było gotowe do rozmów na temat potencjalnego Battle Passa czy też monetyzacji, ale produkcja ma oferować „darmowe aktualizacje po premierze”, które zapewnią między innymi „nowe funkcje” i „kolejną zawartość”.

Need for Speed Unbound ma zapewnić „najgłębszy system jazdy i najlepsze prowadzenie” w historii Criterion. Deweloperzy stworzyli także zupełnie nowy system fizyki, który został nazwany przez jednego z deweloperów „super wyrafinowaną symulacją fizyczną”.

Wyścigi będą wyróżniać się „mocno stylizowaną grafiką”, która jak mogliście się już przekonać „stanowi odejście od wyglądu i atmosfery poprzednich części”, a nawet samego gatunku. Twórcy potwierdzili, że A$AP Rocky (piosenkę rapera słyszymy na pierwszym zwiastunie) odegrał „kluczową rolę w wyglądzie i klimacie Need for Speed Unbound”.

Need for Speed Unbound 2

Źródło: IGN

Komentarze (152)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper