Unreal Engine 5 w symulatorach, filmach, koncertach i telewizji. Epic Games chwali się nowymi zastosowaniami
Unreal Engine jest już szeroko wykorzystywany nie tylko w grach, ale również we wszelkiej maści filmach, prezentacjach a nawet wydarzeniach transmitowanych na żywo.
Epic Games stale rozwija Unreal Engine i oferuje swoje rozwiązania technologiczne w coraz szerszym zakresie. Firma pochwaliła się na swoim oficjalnym profilu ostatnimi przedsięwzięciami, w których zastosowano Unreal Engine 4 i Unreal Engine 5. Prezentacje 3D, wygenerowane z pomocą tej technologii, mogliśmy ostatnio oglądać podczas Mistrzostw League of Legends: Wild Rift urządzanych przez Riot Games, w trakcie Mistrzostw Rocket League, w prezentacjach stacji Fox Sports i Asharq News czy podczas koncertu zespołu Coldplay. Przegląd takich wydarzeń, których organizatorzy skorzystali z Unreal Engine, czeka na was poniżej.
Epic pochwaliło się również, że Unreal Engine 5 napędza projekt VR „JUMP”, czyli pierwszy „hiperrealistyczny symulator skoków w wingsuicie”, odtwarzający wrażenia szybowania. Twórcy tego projektu pokazują w filmiku jak stworzyli, z pomocą Unreal Engine, środowisko 3D wykorzystywane w JUMP. Autorzy najpierw zeskanowali otoczenie w Notch Peak (Utah), wspomagając się w generowaniu obiektów fotogrametrią. W JUMP zastosowano też technologię oświetlenia globalnego Lumen oraz zwirtualizowaną geometrię obiektów Nanite, oferowaną przez Unreal Engine 5.