The Eternal Cylinder. Chwalona gra z ray tracingiem, 4K i 60 fps na PS5 i XSX. Analiza grafiki
Oferujące niesamowity styl i przedziwne pomysły The Eternal Cylinder doczekało się już wydania „rocznicowego” dla Xbox Series Series X|S i PS5. Oznacza to, że w tytuł na current-genowych konsolach możemy zagrać w rozdzielczości 4K, przy 60 fps. Istnieje też opcja włączenia ray tracingu.
Posiadacze Xbox Series X i PS5 mogą już bawić się w The Eternal Cylinder w rozdzielczości 4K, z płynnością 60 klatek animacji na sekundę dzięki „aktualizacji rocznicowej”, która jest dostępna za darmo dla wszystkich posiadaczy produkcji. Dodatkowo otrzymujemy tryb Ray Tracingu na PS5 i XSX, który działa w rozdzielczości 1080p. Posiadacze PS5 mogą cieszyć się również dzięki tym nowościom z pełnego wsparcia dla funkcji kontrolera Dual Sense.
Oprócz trailera nowe opcje graficzne warto sprawdzić też kolejne materiały wideo, prezentujące framerate w The Eternal Cylinder na Xbox Series X|S. Okazuje się, że obie current-genowe konsole Microsoftu nie mają problemu z generowaniem 60 klatek animacji na sekundę (przy czym XSS robi to w obniżonej rozdzielczości natywnej).
Kłopoty pojawiają się dopiero po włączeniu trybu Ray Tracingu, dostępnego wyłącznie na XSX i PS i działającego w rozdzielczości 1080p. W takiej konfiguracji nie możemy niestety liczyć na 60 fps. Gra ma problemy z utrzymaniem 50 fps w rzeczonym module. Animacja spada często w okolice 30 klatek na sekundę.
The Eternal Cylinder otrzymywało oceny na średnim poziomie 8,1/10 w momencie swojej premiery, we wrześniu 2021 r.