Netflix rozpoczyna walkę z dzieleniem konta również w Polsce. Nowa funkcja jest już dostępna
Streamingowy gigant wprowadza na całym świecie opcję przeniesienia profilu. Choć w wielu przypadkach pomoże to użytkownikom, których sytuacja życiowa się zmienia, dodatkowa funkcja jest analizowana również pod względem zmniejszenia procederu dzielenia dostępu do konta.
Włodarze platformy Netflix już od dawna zapowiadali ograniczenie praktyki współdzielenia usługi – utrata znacznej części użytkowników tylko zachęciła do wdrożenia kolejnych ograniczeń i rozwiązań. Jednym z nich ma być oczywiście uruchomienie tańszego planu abonamentowego, który uwzględnia reklamy oraz ogranicza niektóre funkcje. Na tym jednak nie koniec.
Na początku roku informowaliśmy, że wybrani subskrybenci z Polski byli proszeni o potwierdzenie swojej tożsamości czy otrzymywali ostrzeżenia o grzywnie. Kilka miesięcy później informowaliśmy o testach kolejnego rozwiązania, w którym użytkownicy z wybranych krajów mieli płacić dodatkowe pieniądze za korzystanie z platformy poza jednym gospodarstwem. Obecnie jednak SVOD uruchamia kolejną opcję.
Funkcja przeniesienia konta wystartowała na Netflixie. Widzowie, którzy otrzymali już stosowne powiadomienie e-mail, mogą zdecydować się na nowe konto. Wprowadzona opcja umożliwia zachowanie historii oglądania, listy ulubionych produkcji, osobistych rekomendacji oraz wprowadzonych ustawień. Dzięki temu nie powinniśmy odczuć różnic w korzystaniu z serwisu – oczywiście oprócz wyższej kwoty pobieranej co miesiąc z konta.
„Dziś wprowadzamy funkcję przeniesienia profilu, dzięki której osoby korzystające z Twojego konta mogą przenieść swój profil — w tym osobiste rekomendacje, historię oglądania, Moją listę, zapisane stany gry i inne ustawienia — do własnego konta”.
Nie ulega wątpliwości, że streamingowy gigant jak na razie pragnie zachęcić swoją społeczność do płynnego tworzenia kont, a nowy pomysł ma w tym pomóc. Czy jednak zmniejszy to skalę procederu? Dowiemy się tego podczas najbliższych raportów finansowych, w trakcie których przedstawiciele firmy na pewno nie omieszkają podzielić się efektami wdrożonych inicjatyw.