Xbox Game Pass jest dochodowy, choć Microsoft potwierdza pewną trudność na konsolach
Phil Spencer odniósł się do niezwykle interesującej kwestii związanej z rentownością Xbox Game Pass. Pomimo sporych inwestycji w usługę, zwiększająca się liczba subskrybentów sprawia, że Microsoft zarabia. Firma jednak zdaje sobie sprawę, że katalog nigdy nie będzie generował ogromnych przychodów w porównaniu z innymi sektorami działalności.
Do biblioteki Xbox Game Pass regularnie dodawane są nowe gry, na które Microsoft przeznacza spore środki. Temat możliwych zysków Amerykanów jest często podejmowany przez malkontentów krytykujących strategię giganta z Redmond. Okazuje się jednak, że przedsiębiorstwo i tak zarabia na abonamencie. W trakcie konferencji The Wall Street Journal's Tech Live wiadomość potwierdził Phil Spencer.
Obecnie Xbox Game Pass stanowi około 15% przychodów Microsoftu z działu zawartości i usług Xboksa:
„Game Pass, jako ogólna część naszych przychodów z treści i usług, to prawdopodobnie 15%. Nie sądzę, by stało się to większą częścią. Myślę, że ogólne przychody rosną, więc te 15 procent to wzrastająca liczba, ale nie ma mowy o przyszłości, w której 50-70% naszych przychodów pochodziłoby z subskrypcji”.
Szef marki Xbox podkreślił, że powyższe rezultaty są „opłacalne”. Amerykanie dążą do zwiększania zainteresowania XGP na kolejnych urządzeniach, co na pewno wpływa na liczbę użytkowników, jednakże stałe inwestowanie w nowe gry sprawi, że katalog i tak nie będzie generować wielkiego dochodu.
Microsoft powoli zbliża się do momentu, gdy wszyscy zainteresowani konsolowcy wybrali już Xbox Game Pass – choć propozycja cieszy się znaczącą, coraz to większą popularnością na PC (zgodnie z ostatnim raportem finansowym wzrost liczby subskrybentów wyniósł 159% w skali roku), na Xboksach dostrzegalne jest pewne spowolnienie liczby przybywających klientów:
„Widzimy niesamowity wzrost na PC... Na konsoli zauważalne jest spowolnienie wzrostu, głównie dlatego, że w pewnym momencie pozyskaliśmy wszystkich [graczy korzystających - przyp. red.] z konsoli, którzy chcieli się zapisać”.
Dla przedsiębiorstwa bardzo ważna jest finalizacja umowy z Activision Blizzard, nie tylko ze względu na rozbudowane portfolio znanych produkcji, ale również możliwość rozwinięcia działu mobilnego, który może okazać się bardzo istotny dla rozszerzenia zakresu Game Passa.