Scorn pierwszą konsolową grą z FSR 2.0. Analiza grafiki pokazuje lepszy framerate na XSS niż na XSX

Gry
1658V
Scorn
Bartosz Dawidowski | 01.11.2022, 13:19

Scorn to tytuł intrygujący wizualnie. Nie tylko z powodu bardzo ciekawego designu artystycznego, ale również ze względów technicznych.

Zespół Digital Foundry wziął tym razem pod lupę aspekty techniczne i wizualne w Scorn. Tytuł jest szczególnie ciekawy w wydaniu konsolowym, na Xbox Series X|S. Tutaj deweloperzy zastosowali po raz pierwszy na konsolach technikę FSR 2.0 (wcześniej taka opcja była już dostępna na PC).

Dalsza część tekstu pod wideo

Właśnie na tym aspekcie grafiki skupia się Digital Foundry w swojej analizie wideo, która czeka na was poniżej. Xbox Series X, dzięki upsamplingowi FSR 2.0 osiąga jakość obrazu bardzo zbliżoną do poziomu natywnego 4K z PC, co widać w 5 minucie nagrania. Zastosowanie FSR 2.0 pozwoliło na zminimalizowanie efektu „ghostingu”, pozostawiania śladów za szybko poruszającymi się obiektami.

Posiadacze Xbox Series S muszą się zadowolić tylko natywną rozdzielczością 1080p z aktywnym TAA. Gra działa za to na XSS w idealnie stabilnym 60 fps. Na XSX Scorn potrafi natomiast w rzadkich przypadkach zgubić klatki animacji, co nie zdarza się na Series S. I to w zaskakująco dużym stopniu, nurkując nawet do okolic 45 fps. Digital Foundry pokazuje takie problematyczne sekcje na XSX w 10 minucie nagrania.

Miejmy nadzieję, że więcej twórców będzie korzystać z FSR 2.0 w przyszłości na konsolach. Powinno to zapewnić bardzo wysoką jakość obrazu przy płynnym frameracie. Digital Foundry mocno chwali jakość obrazu na XSX – czekamy na kolejne produkcje, które skorzystają z tego rozwiązania. Wiadomo już, że jednym z takich tytułów ma być Microsoft Flight Simulator.

Przy okazji - autorzy Scorn wprowadzili po krytyce graczy sporo ważnych zmian do systemu punktów kontrolnych w swojej grze. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Źródło: https://youtu.be/b7Q5OI_zgvI

Komentarze (64)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper