Bayonetta 3 debiutuje na podium sprzedaży w Japonii, ale pierwsze miejsce pozostaje bez zmian
Ostatni kwartał roku to za każdym razem okres bardzo urodzajny dla branży gier wideo. Nie pamiętam takich lat, w których nie mielibyśmy w tych miesiącach zalewu premier, mocnych debiutów i licznych hitów. Tak już po prostu jest, a nam pozostaje się z tego cieszyć - zwłaszcza z perspektywy listopada, w którym piszę te słowa.
Świetnie potwierdzają taką tezę wyniki sprzedażowe, które pokazują, jak wiele nowości debiutuje i jak dużym zainteresowaniem się one cieszą. Tak jest choćby w Japonii, gdzie mimo pewnych różnic kulturowych i gustów, wciąż pojawia się wiele produkcji, które doskonale sprawdzają się także w innych częściach świata. Ostatnio zadebiutował prawdziwy hit, ale... Wynik nie wystarczał, by wbić się na pierwsze miejsce!
Sprzedaż gier w Japonii (24.10 - 30.10)
- [NS] Splatoon 3 – 51 547 (w sumie: 3 235 701)
- [NS] Bayonetta 3 – 41 285
- [PS4] Star Ocean: The Divine Force – 27 001
- [PS4] Call of Duty: Modern Warfare II – 24 371
- [NS] Ace Angler: Fishing Spirits – 24 371
- [PS5] Call of Duty: Modern Warfare II – 17 710
- [PS5] Star Ocean: The Divine Force – 17 177
- [NS] Aquarium – 13 199
- [NS] Persona 5 Royal – 12 040 (w sumie: 58 038)
- [NS] Needy Streamer Overload – 11 693
Jak sami widzicie, aż osiem produkcji w pierwszej dziesiątce to nowości! Bezprecedensowa sytuacja, której od dawna nie mieliśmy przyjemności obserwować w Kraju Kwitnącej Wiśni. Mimo wszystko należy tu jednak wspomnieć, że żaden z tytułów nie dał rady choćby zbliżyć się do nieustannie plasującego pierwsze miejsce Splatoona 3!