Amazon płacił kuponami na jedzenie za oglądanie Władcy Pierścieni. Specjalna oferta w Brazylii
Amazon szczycił się okazałą oglądalnością „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy”, którego każdy odcinek wzbudzał spore emocje wśród subskrybentów usługi. Możliwe jednak, że korporacja przyczyniła się nieco do podkręcenia rezultatu, oferując... dodatkowe upominki. Widzowie z Brazylii otrzymywali kupony za oglądanie serialu.
„Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” jest bez wątpienia jedną z najgłośniejszych produkcji tego roku. Amazon nie szczędził miedziaków na pierwszy sezon, inwestując w tak wielką markę o światowym rozgłosie, która posiada spore grono sympatyków – pierwotnie informowano o budżecie opiewającym na 450 mln dolarów, jednakże kolejne szacunki wskazywały na kwotę sięgającą nawet 500-700 mln dolarów. Produkcja bezpośrednio rywalizowała z dobrze przyjętym „Rodem Smoka”, dlatego Amazonowi zależało na jak największym rozgłosie. Możliwe jednak, że przedsiębiorstwo bardzo kreatywnie podeszło do walki o odbiorców. Youtuber George The Giant Slayer nagłośnił sprawę specjalnej oferty.
W materiale zatytułowanym „Pierścienie Władzy przekupują widzów! Toksyczny Amazon!” twórca internetowy analizuje odbiór serialu, mówi o rozwiązaniach wprowadzonych przez scenarzystów, które wywołały spore kontrowersje, i nagłaśnia sprawę promocji, wprowadzonej przez Amazon. Firma oferowała widzom z Brazylii bony o wartości około 25 zł (30 realów brazylijskich) za zobaczenie pierwszego odcinka „Władcy Pierścieni: Pierścienie Władzy”.
Po rejestracji na platformie i sprawdzeniu serialu użytkownicy otrzymywali upominek w aplikacji iFood, z której mogli zamawiać jedzenie. Wiadomość spotkała się z mieszanym odbiorem – niektórzy podkreślali, że w ten sposób Amerykanie nieuczciwie windują wynik produkcji, wpływając na jej popularność, inni wspominali o kolejnej formie reklamy hitu serwisu Prime Video.
Amazon planuje kontynuowanie projektu – „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” otrzymają 5. sezonów.