A Plague Tale: Requiem zyskuje nawet 10 klatek animacji na PS5 i XSX. Analiza i porównanie z PC
A Plague Tale: Requiem otrzymało już ważną aktualizację na wszystkich platformach od momentu swojej premiery. Zapewnia to nieco lepszą wydajność i wyższy framerate.
Digital Foundry wzięło tym razem na warsztat A Plague Tale: Requiem. Redakcja porównała przede wszystkim grafikę w zachwalanej produkcji Asobo na PC i oraz PS5/XSX.
Z perspektywy większości graczy najważniejsza jest analiza zachowania gry po zainstalowaniu ostatnio wydanej aktualizacji, z 9 listopada. Okazuje się, że tytuł zyskuje dzięki temu patchowi w pewnych miejscach na PS4 prawie 10 klatek animacji na sekundę. DigitalFoundry pokazuje taką sytuację w 1:40 poniższego nagrania, gdzie widać jak gra wskakuje z poziomu 24 na 32 klatki animacji na konsoli Sony.
Jeszcze lepiej sytuacja wygląda na Xbox Series X. W tej samej scence z ogniem w dniu premiery na Xbox Series X gra oferowała 29 fps a teraz, z patchem, tytuł nie ma problemu z generowaniem 40 fps. Duża poprawę wydajności można też zaobserwować na PC (skok z 44 fps do 62 fps w rzeczonej scenie).
Możliwe, że to nie koniec ulepszeń wizualnych w A Plague Tale: Requiem. Pozostaje czekać na dalsze aktualizacje i ogłoszenia ze strony francuskiego studia.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do A Plague Tale: Requiem.