Wiedźmin 3 Next-Gen z nowymi szczegółami. Gra będzie błyszczeć dzięki ray tracingowi

Firma NVIDIA przedstawiła bardzo ciekawe szczegóły dotyczące next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon. Nowa edycja produkcji otrzyma wsparcie DLSS 3 oraz ray tracingu i producent kart graficznych potwierdził czego tak naprawdę możemy się spodziewać.
14 grudnia Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje na PlayStation 5, Xboksach Series X|S oraz komputerach osobistych. Posiadacze gry na konsole poprzedniej generacji oraz PC mogą liczyć na bezpłatną aktualizację.
Firma NVIDIA zaktualizowała swoją podstronę, na której potwierdza, że Wiedźmin 3: Dziki Gon wykorzysta potencjał kart graficznych z serii RTX oraz oczywiście klienci producenta mogą liczyć na DLSS 3.




Zdaniem Nvidii – Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzyma „nowe funkcje graficzne, które w pełni wykorzystują możliwości najnowszych komputerów PC i laptopów”. Czego możemy się spodziewać?
- RTX Global Illumination (RTXGI) dodaje bardziej wciągające i realistyczne zewnętrzne oświetlenie wykorzystujące ray tracing.
- Ray-traced ambient occlusion poprawia cieniowanie wokół obiektów zasłaniających światło
- Ray-traced shadows zwiększa wierność, przejrzystość i widoczność cieni.
- Ray-traced reflections zwiększa dokładność i jakość odbić na zbiornikach wodnych i innych odpowiednio odbijających powierzchniach.
To jednak nie koniec, ponieważ gra otrzyma także ustawienia Ultra+, które zwiększają odległość rysowania, gęstość liści, szczegółowość postaci w tle, jakość assetów i wiele więcej. NVIDIA potwierdza również, że gracze mogą liczyć na tekstury o większej rozdzielczości, a środowiska zyskają „nowe szczegóły geometryczne”.
Warto oczywiście dodać, że na konsolach możemy nie otrzymać wszystkich wymienionych ulepszeń.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.