Gracze oskarżają Sony o „sabotaż” The Callisto Protocol. Problemy gry miały być związane z producentem PS5

Pod koniec zeszłego tygodnia na rynku zadebiutował wyczekiwany The Callisto Protocol, którego nie ominęły premierowe perturbacje. W zasadzie tylko użytkownicy PS5 mogli doświadczyć bezproblemowej rozgrywki. Część odbiorców śmiało uważa, że nie jest to przypadek, a współpraca Strinking Distance Studios z PlayStation mogła mieć związek ze słabszym stanem horroru na innych platformach.
Oczekiwania wobec najnowszej pozycji ekipy Glena Schofielda były ogromne. Co tu dużo mówić, po każdych kolejnych materiałach ukazujących historię w więzieniu Blach Iron aż chciało się wkroczyć w ten mroczny i krwawy świat. Prawda okazała się jednak znacznie mniej przychylna.
The Callisto Protocol w dniu premiery okazało się niemal niegrywalne na PC, natomiast na Xboksach Series X|S zabrakło ray tracingu oraz można było natrafić na poważniejsze kłopoty niż w przypadku wersji na PlayStation 5. W rezultacie część graczy wysnuło szaloną teorię dotyczącą sabotażu zaangażowanych do projektu deweloperów z PlayStation, którzy mieli negatywnie wpłynąć na jego stan.




„A co ze 150 twórcami PlayStation, którzy sabotowali wersje na Xboksa i PC?”
„Następnym razem nie pozwól @PlayStation sabotować gry na innych platformach, jeśli doniesienia są prawdziwe, że pomogli w opracowaniu gry. Przypadkowo PlayStation jest jedyną platformą, która działa dobrze, co za wstyd”.
Next time don’t get @PlayStation to sabotage the game on other platforms if reports are true that they helped develop the game. PlayStation is the only platform coincidentally that works ok and that’s a shame truly.
— Ozz (@avoblackfyre) December 2, 2022
Napisy końcowe potwierdzają, że 150 pracowników PlayStation wspomagało stworzenie The Callisto Protocol. Wydaje się jak najbardziej możliwe, że Striking Distance Studios potrzebowało pomocy w dopracowaniu gry i współpracowało ze specjalistami Sony, by ulepszyć ją przed premierą. Swego czasu informowaliśmy o nawiązaniu kontaktu z jednym z zespołów, który wspierał proces tworzenia najważniejszych ujęć w historii.
Nie możemy jednak mówić o „sabotażu” – nawet jeśli PlayStation Studios Visual Arts i zespół PlayStation z Malezji pomagali w rozwijaniu produkcji, to raczej było to tradycyjne zlecenie, jakich wiele w branży. Niektórzy odbiorcy jednak uważają, że Sony miało wpływ na trudności The Callisto Protocol na Xboksach i PC.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Callisto Protocol.