Fable ma problemy z powodu „wewnętrznej polityki” Microsoftu? Twórcy mają mierzyć się z niedogodnościami
Playground Games przez lata rozwijało serię Forza Horizon, ale drugi zespół brytyjskiego studia otrzymało za zadanie stworzenie nowej odsłony serii Fable. Twórcy mają jednak mierzyć się z problemami, ponieważ Microsoft nalegał na stworzenie gry na autorskim silniku.
Fable zostało zapowiedziane kilka lat temu, ale od momentu prezentacji nie otrzymaliśmy żadnego nowego materiału z gry. Nie znamy tak naprawdę żadnych szczegółów dotyczących tytułu, a Playground Games wciąż nie jest gotowe na rozpoczęcie nawet wstępnej kampanii marketingowej.
Sytuację postanowił zbadać Jez Corden z Windows Central, który otrzymał informacje o problemach gry. Dziennikarz wspomina o „wewnętrznej polityce” Microsoftu, ponieważ to właśnie decyzja korporacji miała sprawić, że tytuł powstaje tak długo i wciąż nie znamy wielu szczegółów na temat przygody.
Playground Games otrzymało za zadanie stworzenie gry na własnej technologii, ponieważ Microsoft nalega, by deweloperzy korzystali z autorskich silników. To doprowadziło do „problemów” Halo Infinite oraz Fable, ponieważ zespoły Microsoftu nie mogą zatrudniać specjalistów realizujących wielkie projekty na Unreal Engine, a muszą szkolić deweloperów do pracy na własnej technologii.
Twórcy przechodzą szkolenie, a ze względu na politykę dotyczącą własnych narzędzi, część deweloperów opuszcza Playground Games, co stwarza kolejne niedogodności. Zespół cały czas zatrudnia nowe osoby, które na dobry początek muszą nauczyć się pracy na technologii.