Tomb Raider 4 z pierwszymi szczegółami. Twórcy stawiają na historię i otrzymali wsparcie od Amazonu
Crystal Dynamics i Amazon Games właśnie potwierdziły nawiązanie współpracy. Deweloperzy otrzymają wsparcie w przygotowaniu gry, a jednocześnie Amazon zajmie się wydaniem tytułu na różne platformy.
Crystal Dynamics potwierdziło, że zapowiedziany w kwietniu 2022 roku „next-genowy Tomb Raider” zostanie wrzucony na rynek przez Amazon. Nie musimy się obawiać żadnych ekskluzywności, ponieważ jest to multiplatformowa produkcja.
Sytuacja jest na pewno ciekawa, ponieważ Crystal Dynamics zostało w sierpniu kupione przez Embracer Group, ale najwidoczniej nowy właściciel nie zdecydował się na samodzielne wrzucenie gry na rynek.
Scot Amos, szef Crystal Dynamics, potwierdził, że deweloperzy chcą na nowo zdefiniować serię:
„Crystal Dynamics ma niezwykłą okazję po naszym przejęciu przez Embracer, aby na nowo zdefiniować, czym jest relacja wydawnicza dla Tomb Raider. Transformacja jest tym, czego szukamy, a z Amazon Games znaleźliśmy zespół, który podziela naszą kreatywną wizję, ambicje i wartości dla uniwersum Lary Croft w całym spektrum możliwości. Mają oni wyjątkową pozycję, aby napisać na nowo, czym jest współpraca wydawnicza i deweloperska i jesteśmy chętni, aby wspólnie wykuć tę nową ścieżkę, zaczynając od stworzenia największej i najlepszej jak dotąd gry Tomb Raider”.
Crystal Dynamics przedstawiło wstępne informacje na temat pozycji – to gra w pełni nastawiona na rozgrywkę single-player:
„Nowa gra Tomb Raider, która nie ma jeszcze tytułu, to napędzana narracją przygoda dla jednego gracza kontynuująca historię Lary Croft z serii Tomb Raider. Zawiera ona wszystkie elementy, które uczyniły Tomb Raider jedną z najbardziej czczonych franczyz w grach, dając graczom kontrolę nad pewnym siebie i wielowymiarowym bohaterem Larą Croft w środowisku, które nagradza eksplorację i kreatywne wyznaczanie ścieżek, z zagmatwanymi zagadkami do rozwiązania oraz szeroką gamą wrogów, którym trzeba stawić czoła i ich pokonać”.
Twórcy potwierdzili, że realizują pozycję wykorzystując najnowocześniejszą technologię – pozycja powstaje na Unreal Engine 5:
„Crystal Dynamics wykorzystuje moc i najnowocześniejszą technologię Unreal Engine 5, aby przenieść opowiadanie historii na wyższy poziom, w największej, najbardziej rozbudowanej grze Tomb Raider w historii. Tytuł jest obecnie we wczesnym stadium rozwoju, a dodatkowe szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym terminie”.
Wiele jednak na to wskazuje, że na pierwsze materiały z gry przyjdzie nam sporo zaczekać. Twórcy nadal wspominają o wstępnej fazie rozwoju projektu.
Warto jednak pamiętać, że kilka miesięcy temu pojawiły się pierwsze przecieki na temat gry i Crystal Dynamics zareagowało na ujawnione informacje.