Xbox Game Pass w tańszej wersji? Microsoft może pójść drogą platformy Netflix

Amerykański gigant najprawdopodobniej szuka kolejnego sposobu, by zainteresować swoją usługą kolejnych odbiorców. Przygotowana ankieta sugeruje, że rozważane jest wdrożenie nowej wersji Game Passa wzbogaconej materiałami reklamowymi.
Jez Corden z WindowsCentral poruszył bardzo interesujący wątek – Microsoft podobno opracował ankietę, której celem było sprawdzenie podejścia graczy do tańszego wariantu Xbox Game Pass. W parze z niższą ceną podążyłyby jednak pewne ograniczenia.
Dziennikarz podkreśla, że nie uzyskał dostępu do ankiety, bowiem ta miała zostać wysłana do wybranej grupy użytkowników, lecz zgodnie z przedstawionymi informacjami, tańszy Xbox Game Pass zapewniałby dostęp do gier first-party Microsoftu z 6-miesięcznym opóźnieniem, a przed rozpoczęciem rozgrywki należałoby zobaczyć reklamę. Te warunki nie brzmią zbyt zachęcająco, ale sporym wabikiem okazuje się cena oferty, która miałaby kosztować zaledwie 3 euro (14 zł) za miesiąc.




Microsoft może jednak rozważać niezwykle chwytliwy plan, ponieważ tańszy Xbox Game Pass miałby zapewniać możliwość rozgrywki online – opcję na konsolach Amerykanów możemy aktualnie uzyskać poprzez Xbox Live Gold (29 zł na miesiąc, 79 zł na 3 miesiące) lub Xbox Game Pass Ultimate (54,99 zł na miesiąc). Propozycja nie obejmowałaby dostępu do wielkiego katalogu Xbox Game Pass czy EA Play.
Tańszy Xbox Game Pass mógłby stać się korzystną opcją dla części użytkowników, którzy potrzebowaliby wyłącznie opcji sieciowej rozgrywki i dopuszczaliby opóźnienie w dostępie do produkcji Microsoftu przy stosunkowo niskich kosztach. Jak na razie jednak brakuje oficjalnych informacji ze strony producenta, ale możecie mieć pewność, że będziemy przyglądać się sprawie.