Cyfrowa dystrybucja i rynek mobilny aż tak bardzo dominują? Statystyki z 2022 roku robią wrażenie
W ostatnich 12 miesiącach mogliśmy zagrać w wiele ciekawych tytułów, a Gamesindustry przygotowało kolejną edycję wielkiego podsumowania. Dziennikarze przedstawiają dane, które pokazują, jak znaczącą rolę w naszej branży odgrywa rynek mobilny oraz cyfrowa dystrybucja.
Gamesindustry wykorzystało informacje od między innymi Newzoo, GfK, NPD Group, Famitsu czy też ICO, by przedstawić najważniejsze statystyki dotyczące branży gier. Niektóre informacje są naprawdę zaskakujące, ale ujawnione konkrety pokazują, dlaczego kolejni wydawcy i deweloperzy skupiają się na produkcjach dla urządzeń mobilnych.
Zdaniem Gamesindustry – globalna wartość branży gier w 2022 roku wyniosła 184,4 mld dolarów i jest to 4,3% spadek względem ubiegłego roku. 50% z tego wyniku przypada rynkowi mobilnemu (92,2 mld, -6,2% rok do roku), drugie miejsce zajmują konsole (28%, 51,8 mld, -4,2% rr) oraz dopiero później gry na PC (21%, 32,8 mld, +1,8 mld rr).
Według przedstawionych danych aż 94,2% gier kupiliśmy w dystrybucji cyfrowej, co jest zaskakującym rezultatem. Dużą rolę w tym wyniku odgrywa PC, ponieważ gracze na komputerach osobistych w 98% sięgają po cyfrówki.
Na każdym rynku najchętniej kupowaną grą była inna produkcja – w Wielkiej Brytanii królowała FIFA 23, w Japonii najlepszy rezultat osiągnął Splatoon 3, a Amerykanie sięgali po Call of Duty: Modern Warfare 2.
Elden Ring wygenerował najwięcej artykułów, a League of Legends otrzymało najchętniej oglądany zwiastun. Najwięcej dyskusji na Twitterze wygenerowały Genshin Impact, Final Fantasy XIV oraz Elden Ring. Pełne dane znajdziecie tutaj.