GDC Awards 2023 z potwierdzonymi nominacjami. Te tytułu powalczą o wyróżnienia
Kojarzycie organizację Game Developers Conference? Zapewne tak - to z ich ramienia co jakiś czas możemy oglądać wydarzenia związane z grami wideo, a przy okazji, raz do roku, jesteśmy świadkami rozdania nagród dla najlepszych produkcji z wcześniejszych dwunastu miesięcy. To zawsze ciekawa sprawa i moment, podczas którego można poznać kilka fajnych tytułów.
A tak się składa, że zaledwie na początku tego weekendu, ogłoszono oficjalne nominacje. Poznaliśmy kategorie, w jakich w tym roku powalczą gry, a także wszystkich nominowanych do każdej z nich. Jest kilka oczywistości i kilka niespodzianek. Zresztą, spójrzcie tylko sami na poniższą listę, albowiem pewnie sami wyłapiecie elementy, z którymi się zgadzacie!
Najlepszy Debiut:
- Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)
- NORCO (Geography of Robots/Raw Fury)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team/Finji)
- Vampire Survivors (Poncle)
Najlepsze audio:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/Sony Interactive Entertainment)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders/Funcom)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
Najlepszy design:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- Marvel Snap (Second Dinner Studios, Inc./Nuverse)
- Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team/Finji)
Najlepsza fabuła:
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- I Was a Teenage Exocolonist (Northway Games/Finji)
- IMMORTALITY (Sam Barlow/Half Mermaid)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Return to Monkey Island (Terrible Toybox/Devolver Digital)
Najlepsza technologia:
- A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio/Focus Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (Infinity Ward, Raven Software, Beenox, Treyarch, High Moon Studios, Sledgehammer Games, Activision Shanghai, Demonware, Toys for Bob/Activision)
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza warstwa artystyczna:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/Sony Interactive Entertainment)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
Nagroda Innowacyjności:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- IMMORTALITY (Sam Barlow/Half Mermaid)
- Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
Nagroda za wpływ społeczny:
- As Dusk Falls (INTERIOR/NIGHT/Xbox Game Studios)
- Citizen Sleeper (Jump Over The Age/Fellow Traveller)
- Endling – Extinction Is Forever (Herobeat Studios/HandyGames)
- I Was A Teenage Exocolonist (Northway Games/Finji)
- OlliOlli World (Roll7/Private Division)
- We Are OFK (Team OFK)
Gra Roku:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- IMMORTALITY (Sam Barlow/Half Mermaid)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team/Finji)
Jak widzicie, najwięcej nominacji zgarnęły Elden Ring, God of War: Ragnarok oraz Stray. I o ile w przypadku dwóch pierwszych trudno mówić o zaskoczeniu, o tyle ta trzecia jest przyjemną niespodzianką - mam wrażenie, że wciąż za mało ludzi ją doceniło. Niemniej, dajcie znać, jak Wy typowalibyście każdą z powyższych kategorii. I kto zasłużył na GOTY?