„Sony w grach jest pierwszym z nas”. Dyrektorka Activision Blizzard nawołuje FTC do zobaczenia The Last of Us
Sukces „The Last of Us” został dostrzeżony przez Lulu Cheng Meservey, która zachęca komisarzy Federalnej Komisji Handlu do zobaczenia serialu opracowanego przez HBO i PlayStation. Dyrektorka operacyjna Activision Blizzard podkreśla siłę marek stworzonych przez Sony.
Lulu Cheng Meservey już wcześniej zabrała głos w sprawie walki Microsoftu o możliwość finalizowania przejęcia Activision Blizzard. Przedstawicielka korporacji jest przekonana, że FTC nie powinno blokować transakcji, bowiem nie zagrozi ona w żaden sposób mocnej pozycji japońskiego producenta na rynku. Idealnym przykładem popularności produktów PlayStation jej zdaniem jest bijące rekordy popularności „The Last of Us”.
„Cześć, @FTC, czy oglądaliście wczorajszy odcinek The Last of Us? To było niesamowite. Nic dziwnego, że serial bije rekordy popularności. To prawdziwy blockbuster, oglądany przez dziesiątki milionów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to koniecznie sprawdźcie. Szczególnie może Was zainteresować fakt, że The Last of Us jest produkowany przez Sony Pictures Television i PlayStation Productions. Jest oparty na bestsellerowej grze wideo opracowanej przez studio należące do Sony i wydanej przez Sony jako produkcja ekskluzywna na PlayStation. Dlaczego to ma znaczenie?”.
Przedstawicielka przedsiębiorstwa daje jasno do zrozumienia – FTC nie powinno niepokoić się, iż przejęcie Activision Blizzard przez giganta z Redmond negatywnie odbiłoby się na branży gier. Sony jest liderem, a zakup nie wpłynie na osłabienie mocnego wpływu Japończyków na rynek.
„FTC sprzeciwiła się transakcji Microsoft - Activision Blizzard, uzasadniając to tym, że Microsoft mógłby "tłumić konkurencję" ze strony innych konsol, wykorzystując gry Activision. Brzmi to tak, jakby istniały pewne obawy, że pozycja Sony jako lidera rynku może być zagrożona przez tę umowę. Nie ma jednak powodów do obaw”.
Cheng Meservey zaznaczyła, że Sony posiada „bezkonkurencyjny zestaw IP”, który bezsprzecznie gwarantuje popularność, nie tylko w branży gier wideo. Dyrektorka operacyjna twierdzi, że Federalna Komisja Handlu nie powinna chronić producenta, który został sprytnie określony mianem „pierwszego z nas” – co stanowi oczywiście nawiązanie do The Last of Us.
„Sony ma bezkonkurencyjny zestaw IP, nie tylko w grach, ale w telewizji, filmach i muzyce - które mogą być rozwinięte poprzez gry lub mogą wprowadzić na [następny - przyp. red.] rynek istniejące gry. Przykład: serial The Last of Us już teraz generuje ponowne zainteresowanie tą grą”.
„Talent i marki Sony w grach, telewizji, filmach i muzyce są ogromne i naprawdę imponujące. Nic więc dziwnego, że nadal dominuje jako lider rynku konsol. Sony w grach jest "pierwszym z nas" - i poradzi sobie bez ochrony FTC”.
Nie musieliśmy zbyt długo czekać na wypowiedź osoby zaangażowanej w zakup Activision Blizzard w kontekście ogromnego sukcesu serialu HBO. Marki tworzone przez studia PlayStation cieszą się ogromnym zainteresowaniem, a ten argument przemawia na korzyść Amerykanów i ich stanowiska na temat przejęcia.
Hi @FTC — did you catch last night’s episode of The Last of Us? It was incredible.
— Lulu Cheng Meservey (@lulumeservey) January 30, 2023
No wonder the show is breaking records. It’s a true blockbuster, watched by tens of millions.
If you haven’t already, you should check it out. You may be particularly interested in the fact that pic.twitter.com/MhcT0DmOsM