The Last of Us poprawia swój wynik. HBO potwierdza rekordową oglądalność
3. odcinek „The Last of Us” zbiera mieszane opinie, ale najwidoczniej wielu widzów chciało dogłębnie poznać wątek Billa. Jego romantyczna historia przyciągnęła przed ekrany rekordową liczbę zainteresowanych.
W premierowy dzień najnowszy epizod „The Last of Us” przyciągnął przed ekrany 6,4 mln widzów w Stanach Zjednoczonych, więc serial ponownie poprawił swój rezultat – 2. epizod zobaczyło 5,7 mln klientów, a pierwszy 4,7 mln widzów.
Według HBO – „The Last of Us” zanotowało 12% wzrost zainteresowania do „historycznego skoku oglądalności z zeszłego tygodnia i wzrost o 37% w stosunku do nocy, w której serial zadebiutował”.
1. sezon „The Last of Us” gromadzi przed ekrany średnio 21,3 mln widzów (w dwóch pierwszych epizodach), co według oficjalnej informacji „stanowi kolejny kamień milowy w historii HBO”. Cztery aktualnie rozwijane seriale HBO Original przekroczyły 15 mln widzów:
- Ród smoka, sezon 1: 29 milionów widzów,
- The Last of Us, sezon 1: 21,3 mln widzów,
- Euforia, sezon 2: 19,5 mln widzów,
- Biały Lotos, sezon 2: 15,5 mln widzów.
HBO potwierdza, że pierwszy raz w swojej historii posiada kilka rozwijanych seriali, których oglądalność przekracza 15 mln widzów. W czasach „Rodziny Soprano” (4. sezon przyciągnął średnio 18,2 mln widzów) korporacja nie mogła mówić o aż tak dobrych rezultatach, ponieważ „Seks w wielkim mieście” (5. sezon, 13,8 mln) i „Sześć stóp pod ziemią” (2. sezon, 12,1 mln) osiągały gorsze wyniki.