Wiedźmin 3 Next-Gen z pierwszą, wielką aktualizacją. Patch 4.01 debiutuje – znamy szczegóły
CD Projekt RED właśnie potwierdził szczegóły pierwszej, znaczącej aktualizacji do next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon. Studio wsłuchało się w opinie społeczności, by nadal pracować nad przygodą i dbać o jakość gry.
Pracownicy CD Projekt RED już kilkukrotnie informowali o nadciągającej aktualizacji, a gracze nawet sprawdzali działania studia w bazie danych Steam, by przygotować się na nadciągające ulepszenia. Pierwszy znaczący patch do next-genowego Wiedźmina zajmuje się stabilnością oraz wydajnością produkcji na PlayStation 5, Xboksach Series X|S oraz ponownie na komputerach osobistych.
Deweloperzy potwierdzają, że zajęli się wdrożeniem wielu „poprawek” na wszystkich platformach, jednak tylko część z ulepszeń została wymieniona na poniższej liście.
Paweł Sasko poinformował, że zespół odpowiedzialny za Wiedźmina 3 ciężko pracował, by dostarczyć „solidną” aktualizację. Twórcy nie ujawnili „wielu” z ulepszeń – reżyser zadań z Cyberpunka 2077 poprosił nawet społeczność, by ta przedstawiła swoje opinie na temat działania gry po łatce.
Wiedźmin 3 Next-Gen - lista zmian (patch 4.01)
PC
- Naprawiono błąd, w wyniku którego opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała na PC, mimo że była włączona. Gracze, którzy wcześniej ustawili poziom SSR na wysoki, mogą teraz zauważyć różnicę w wydajności.
- Dodano nowy tryb wydajności globalnego oświetlenia z ray tracingiem, z którego mogą skorzystać gracze posiadający kompatybilny sprzęt. Zwiększa on liczbę klatek na sekundę, przedkładając wydajność nad zasięg i precyzję.
KONSOLE
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach możliwe było utworzenie większej liczby zapisów, niż pozwalał na to limit, co powodowało różne problemy z zapisywaniem gry lub resetowaniem ustawień użytkownika.
- Poprawiono jakość odbić w przestrzeni ekranu na konsolach nowej generacji.
- Zoptymalizowano globalne oświetlenie z ray tracingiem na konsolach nowej generacji, aby poprawić wydajność trybu Ray Tracing.
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wejść w interakcję z Avallac'hem w ramach celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Sprawy rodzinne – naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się gry podczas przejścia z rozmowy z Krwawym Baronem do Historii Ciri: Wyjście z cienia.
- Królewski Gambit – naprawiono błąd, w wyniku którego mogło nie dać się wziąć udziału w walce na pięści z drugim Vildkaarlem z powodu niewidzialnej przeszkody.
- Awantura o wino: Belgaard – dodano poprawkę wsteczną dla błędu naprawionego w aktualizacji 4.00, który sprawiał, że zadanie nie mogło zostać zaliczone, jeśli podczas eksplorowania gracz zniszczył gniazda potwora istotnego w zadaniu.
- Niebezpieczna gra – zbroja w pokoju Caesara powinna teraz zmieniać swój wygląd, gdy włączony jest Alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi.
- Axii Marionetka – zwiększono zdrowie marionetki i obrażenia, jakie zadaje.
- Mutacja Przypływ adrenaliny powinna teraz działać zgodnie ze swoim opisem.
- Wprowadzono niewielkie zmiany w zadaniach i przerywnikach filmowych.
LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach
- Usunięto szereg błędów w lokalizacji arabskiej.
- Dodano zlokalizowaną wersję piosenki Orianny „Kołysanka o niedoli” w dubbingu koreańskim i chińskim uproszczonym.
- Dostosowano animację ruchu ust Priscilli tak, aby pasowała do chińskiego dubbingu (wariant uproszczony) podczas piosenki „Wilcza zamieć”.
Uwaga: wypisano tu jedynie najbardziej zauważalne zmiany. Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na tej liście.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.