Meta straciło już ponad 13 mld dolarów na metaverse. Mark Zuckerberg wciąż próbuje stworzyć nową rzeczywistość
Mark Zuckerberg chce wprowadzić ludzi do nowej rzeczywistości, gdzie zainteresowani będą mogli spędzać wolny czas, ale także pracować i po prostu żyć. Jego ambicje związane z metaverse są bardzo kosztowne, co potwierdza ostatni raport finansowy.
Reality Labs to specjalny dział firmy Meta (kiedyś Facebook), który zajmuje się koncepcją metaverse i oferowaniem doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości. Trudno tutaj jednak mówić o sukcesie, ponieważ według raportu CNBC – oddział zanotował w 2022 roku stratę operacyjną na poziomie 13,7 mld dolarów.
W ostatnim kwartale Reality Labs osiągnęło stratę 4,28 mld dolarów, co tylko potwierdza problemy działu związanego z nowoczesną koncepcją. Problemem okazuje się zainteresowanie użytkowników, które przekłada się na mniejsze rezultaty z reklam,
Założeniami Marka Zuckerberga jest stworzenie cyfrowego świata, w którym ludzie będą mogli wykonywać wszystkie czynności – zakładając gogle VR na głowę skorzystamy z różnych rozrywek, wpadniemy na zakupy lub po prostu zajmiemy się swoją pracą.
Sytuacja jest na pewno ciekawa, ponieważ Meta zdaje sobie sprawę, że strata operacyjna Reality Labs w 2023 roku ma „znacząco wzrosnąć”, ale korporacja nie zamierza zrezygnować z ambitnego planu.