Twórca z Naughty Dog krytykuje branżę za pomijanie autentycznych włosów czarnoskórych w grach

Gry
2191V
Deadshot Kill the Justice League
Iza Łęcka | 28.02.2023, 09:56

Stworzenie włosów wyglądających jak najbardziej realistycznie jest nie lada wyzwaniem dla zespołów deweloperskich. Del Walker pracujący obecnie dla Naughty Dog poniekąd skrytykował kolegów po fachu. Artysta postaci podkreśla, że specjaliści powinni zwrócić większą uwagę na przygotowanie jak najbardziej autentycznych fryzur czarnoskórych.

Del Walker był jednym z deweloperów, który wystąpił w krótkim materiale nakręconym przez Kinda Funny. Twórca posiadający w swoim portfolio między innymi projekt Deadshota z Suicide Squad: Kill the Justice League, odniósł się do pewnej kwestii nieco pomijanej wśród twórców gier.

Dalsza część tekstu pod wideo

Filmik koncentrował się na temacie jak najbardziej realistycznych czarnoskórych fryzur – w wielu produkcjach deweloperzy nawet nie umożliwiają stworzenia postaci o ciemnym kolorze skóry, a przykładami wywołanymi do tablicy były chociażby seria Animal Crossing czy Elden Ring odznaczający się niezwykle rozbudowanymi opcjami personalizacji bohaterów. Niestety, From Software nie wprowadziło włosów charakterystycznych dla osób czarnoskórych.

„Zaletą jest teraz to, że nie masz wymówki, ponieważ technologia może zapewnić to, czego potrzebujesz. Obecnie chodzi tylko o posiadanie wiedzy i uwzględnianie czarnoskórych, aby zapytać: "Czy to jest właściwe?"”

W trakcie rozmowy Walker podkreślił, że kiedyś studia nie posiadały dostępu do wystarczająco mocnych sprzętów, by stworzyć jak najlepiej prezentujące się włosy, lecz obecnie obserwujemy zgoła inny stan technologii. Twórcy powinni wykorzystać wiedzę i zasoby, by odpowiednio rozwijać postacie.

„Zaczyna się od zajęć, najpierw jest lekcja, co zwykle zajmuje najwięcej czasu. Po prostu liczy się wprowadzenie ludzi do idei, że istnieją różne tekstury włosów. W kwestii czarnych włosów szczególnie, możesz przyjąć [jeden z - przyp. red.] dwóch kierunków. Albo chcesz uprościć ten proces tak bardzo, jak to możliwe, albo chcesz pójść inną drogą, gdzie faktycznie uwzględniamy drobne szczegóły, umieszczając mnóstwo polygonów. Problem był szczególnie widoczny w erze Xboksa 360, kiedy nie dysponowaliśmy wystarczająco dużą [mocą - przyp. red.], aby naprawdę wypełnić włosy czarnoskórych, a nie chcieliśmy iść w kierunku prostoty”.

Deweloper jest zdania, że artyści powinni otworzyć się na kolejną grupę odbiorców i postaci, kreując kolejny aspekt ich wyglądu – nawet jeśli nie posiadają wystarczająco dużej wiedzy, zawsze mogą dopytać doświadczonych specjalistów, którzy na pewno pomogą lub udzielą cennych wskazówek.

„[Rozwiązaniem jest - przyp. red.] udanie się do kogoś, kto wie o wiele więcej niż ty. Pójść do kogoś, kto wie nie tylko o byciu czarnoskórym, ale zna czarne włosy i powiedzieć: "Czy możesz pokazać nam wiele rzeczy, które uważasz za fajne" i rozpocząć z tego miejsca, zamiast robić coś połowicznie”.

Źródło: VGC

Komentarze (137)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper