Forspoken zawiodło, więc Luminous Productions znika. Deweloperzy będą pracować dla Square Enix
Luminous Productions nie przygotuje następnej gry i nie będzie wizytówką Square Enix. Zespół nie do końca wywiązał się z zadania, tworząc przygodę Frey Holland, dlatego jego członkowie zostaną przyłączeni do głównego studia japońskiej korporacji.
Luminous Productions zostało założone w marcu 2018 roku, a w skład ekipy wchodziło część specjalistów pracujących dotychczas nad Final Fantasy XV. Na czele studia stanął Hajime Tabata, który z czasem opuścił zespół – aktualnie doświadczony Japończyk pracuje nad projektami dla JP Games, Inc.
Młode studio składające się ze 150 deweloperów miało być wizytówką Square Enix i silnika Luminous Engine – właśnie oni otrzymali za zadanie stworzenie pierwszej next-genowej gry japońskiego przedsiębiorstwa, która miała przyciągnąć graczy do tajemniczej krainy Athia. Niestety, pozycja nie spotkała się z oczekiwanym odbiorem.
Forspoken otrzymało oceny na poziomie 63-64%, a deweloperzy mają ręce pełne roboty, pracując nad kolejnymi usprawnieniami produkcji. Square Enix nie pozostało obojętne na sytuację i szybko zareagowało. Luminous Productions zostanie połączone z głównym studiem Square Enix. Obecnie specjaliści nie stworzą już tytułu pod własną marką, za to będą pracować bezpośrednio dla głównego oddziału.
„Zapewne słyszeliście już wiadomość, że Luminous Productions łączy się z Square Enix. Od 1 maja nasz utalentowany zespół dołączy do Square Enix, aby dostarczyć graczom na całym świecie nowe, innowacyjne doświadczenia związane z grami. Nadal pozostajemy całkowicie skupieni na Forspoken. Obecnie pracujemy nad zapowiedzianym wcześniej patchem, który ma rozwiązać problem ogólnej wydajności gry (wkrótce dostarczymy aktualizację) oraz nad DLC, "In Tanta We Trust", które jest na dobrej drodze do premiery tego lata. Jeszcze raz dziękujemy za cierpliwość i wsparcie!
Kiedy założyliśmy Luminous Productions w 2018 roku, naszą wizją było stworzenie gier AAA, które łączą technologię i artyzm, aby dostarczyć zupełnie nowe doświadczenia w grze. Posiadanie szansy na zrobienie właśnie tego było spełnieniem marzeń. Doceniamy, że wybraliście się z nami w tę podróż i nie możemy się doczekać, aby kontynuować tworzenie nowej rozrywki i doświadczeń jako część rodziny Square Enix”.
Połączenie jest bezsprzecznie związane z porażką Forspoken, bowiem Japończycy pokładali ogromne nadzieje w sukces przygody, która była promowana również przez Sony. Twórcy zapewniają, że będą jeszcze pracować nad ulepszeniem produkcji.