Silent Hill 2 Remake, film, serial i 7 gier. Bloober Team chce zostać „światowym liderem horroru”
Bloober Team szykuje się do premiery dwóch gier, ale jednocześnie studio odpowiedzialne za Silent Hill 2 Remake ma ogromne plany. Firma do 2027 roku chce zostać światowym liderem horroru.
Bloober Team na Games Invest Forum przedstawiło swoje plany, które są bardzo ambitne, bo choć 9 lat temu studio zawiodło realizując Basement Crawl, to jednak od tego czasu stale ulepsza swoje gry i chce podnosić poprzeczkę.
Firma potwierdziła, że w latach 2008-2014 nie posiadała konkretnej strategii, specjalizacji studia i „ślepo podążała za oczekiwaniami inwestorów”. W tym czasie Bloober Team był małym, niedoświadczonym zespołem, który choć realizował wiele projektów jako podwykonawca, to jednak nie odnalazł jeszcze swojej drogi.
Wszystko zmieniło się w latach 2015-2023, ponieważ w tym czasie gracze byli świadkami „Bloober Team 2.0” – firma ukierunkowała się na horrory psychologiczne, czyli produkcje, które mają nie tylko przestraszyć, ale oferować również poruszające historie oraz dylematy moralne.
Layers of Fear był pierwszym „przełomem”, ale studio od tego czasu doskonaliło swoją formułę „hidden horroru” oferując graczom między innymi Observera, Blair Witch czy też The Medium.
Nowy Layers of Fear, który zadebiutuje w 2023 roku, zakończy „serię oraz erę Bloober Team 2.0”, ale przed nami kolejny etap studia, w którym firma nadal chce pozostać wierna swojemu DNA. Bloober Team 3.0 stawia na trzy filary: psychologiczne survival horrory, ekspansję poprzez współpracę i swobodę twórczą zespołu.
Deweloperzy w następnych latach chcą oferować gry z segmentu AAA, które będą zawierać więcej akcji – dotychczas sprzedażowym sufitem Bloobera było około 2 mln egzemplarzy, a dzięki zaoferowaniu gier z większą akcją firma liczy na sprzedaż na poziomie około 10 mln sztuk.
Firma potwierdziła plany na następne latach – Bloober Team do 2027 roku zamierza wrzucić na rynek 7 gier, film „Layers of Fear”, serial „The Medium” oraz planszówkę The Medium.
Warto dodać, że aktualnie znamy drobne szczegóły trzech projektów:
- Project C: survival horror z własnym IP realizowany z Private Division (firma od Take-Two)
- Project M: tajemnicza gra rozwijana z Draw Distance
- Project F: nowa produkcja tworzona ze studiem Rogue
Bloober Team już teraz posiada blisko 230 pracowników, a chce otworzyć nowe studia w Warszawie oraz w Los Angeles – oddział w Stanach Zjednoczonych zostanie założony w drugiej połowie 2023 roku.