The Last of Us z dokładnymi wynikami 1. sezonu. HBO Max chwali się rekordową popularnością
Tego mogliśmy się spodziewać – serialowa przygoda Joela i Ellie jest ogromnym sukcesem HBO i PlayStation. Ostatni odcinek 1. sezonu poprawił ogólne niedzielne rezultaty, dzięki czemu produkcja pobiła rekordy platformy streamingowej w dwóch regionach.
HBO Max podzieliło się statystykami „The Last of Us” zebranymi między innymi przez instytut Nielsena, lecz należy podkreślić, że są to wyniki wyłącznie ze Stanów Zjednoczonych – poniższe liczby w większości bazują na rezultatach wygenerowanych w dniu premiery każdego odcinka, czyli w niedzielę. Tylko w przypadku jednego epizodu przedstawiono dane z kilku dni.
The Last of Us – oglądalność poszczególnych odcinków w dniu premiery:
- 1 odcinek – 4,7 mln (15 stycznia),
- 2 odcinek – 5,7 mln (22 stycznia),
- 3 odcinek – 6,4 mln (29 stycznia),
- 4 odcinek – 7,5 mln (5 lutego),
- 5 odcinek – 11,6 mln (10 lutego - 12 lutego),
- 6 odcinek – 7,8 mln (19 lutego),
- 7 odcinek – 7,7 mln (26 lutego),
- 8 odcinek – 8,1 mln (5 marca),
- 9 odcinek – 8,2 mln (12 marca).
Finał sezonu widziało w jeden wieczór ponad 8,2 mln widzów, co daje nam jasny sygnał, że z tygodnia na tydzień zainteresowanie postapokaliptyczną historią rosło. Ostatni epizod cieszył się o 75% większą popularnością niż premierowy odcinek.
HBO Max poinformowało, że jak dotąd średnia oglądalność sześciu pierwszych odcinków „The Last of Us” uplasowała się na poziomie 30,4 mln odbiorców, a tylko w samych Stanach Zjednoczonych rozpoczęcie historii oglądało niemal 40 mln widzów.
„The Last of Us” jest aktualnie najchętniej oglądaną produkcją w historii platformy streamingowej HBO w Europie oraz Ameryce Łacińskiej. Biorąc pod uwagę, że w zeszłym roku triumfował „Ród smoka”, który pobił wyniki „Gry o tron”, rezultat jest znakomity.