NVIDIA przedstawia przyszłość oświetlenia w grach. Path Tracing z SDK i lepsza grafika w Cyberpunk 2077
NVIDIA nie osiada na laurach. W trakcie GDC 2023 firma zaprezentowała swoje najnowsze przedsięwzięcia w zakresie ray tracingu.
Przede wszystkim NVIDIA opublikowała przy okazji właśnie trwającego GDC 2023 narzędzia dla deweloperów (SDK - Software Development Kit) do integracji Path Tracingu w grach.
"Nasz SDK RTX Path Tracing wiernie odtwarza fizykę wszystkich źródeł światła w danej scenie, tak by uzyskać obraz bliski temu, co widzi oko człowieka w realnym świecie.
RTX Path Tracing SDK stanowi kulminację dekad badań prowadzonych przez NVIDIA, zapewniając wsparcie dla następujących narzędzi i funkcji:
- DLSS 3
- RTX Direct Illumination (RTXDI)
- NVIDIA Real-Time Denoisers (NRD)
- Opacity Micro-Map (OMM)
- Shader execution reordering (SER)
Firma przedstawiła możliwości swoich narzędzi do Path Tracingu w poniższym filmiku, opublikowanym z okazji GDC 2023.
Jako demonstrację możliwości rzeczonej technologii wybrano Cyberpunka 2077. NVIDIA współpracuje aktualnie z CDP RED, tak by zapewnić RTX Path Tracing w polskiej grze. Podczas prezentacji, do których dojdzie 22 i 23 kwietnia 2023 roku NVIDIA zademonstruje nową jakość oświetlenia, dzięki Path Tracingowi w czasie rzeczywistym, właśnie w Cyberpunk 2077.