Counter-Strike 2 oficjalnie! Szczegóły, testy i zwiastuny CS2

Gry
13685V
Counter-Strike 2
Wojciech Gruszczyk | 22.03.2023, 17:30

Valve właśnie potwierdziło oczekiwaną wiadomość. Counter-Strike 2 faktycznie istnieje i gracze mogą szykować się na wiele ulepszeń związanych z wyjątkowo popularną, sieciową produkcją.

Valve zaprezentowało serię zwiastunów z Counter-Strike 2. Deweloperzy potwierdzają, że wszystkie mapy z CS-a zostaną ulepszone i poprawione – deweloperzy wykorzystują do opracowania lokacji Source 2 i funkcje renderowania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Studio realizując Counter-Strike 2 nie chce całkowicie zmieniać gry – fani podczas rozgrywki nadal będą biegać po znanych mapach, które jednak otrzymają szereg nowych detali, ponieważ miejscówki zostały zbudowane od podstaw na nowej technologii.

Twórcy wsłuchali się w opinie fanów, by poprawić jeden z największych problemów Counter-Strike'a – gracze mogą liczyć na w pełni usprawnione granaty dymne, które w Counter-Strike 2 będą „obiektami wolumetrycznymi, które oddziałują z otoczeniem i reagują na oświetlenie, ostrzał i eksplozje”.

Valve podkreśla również, że „tick rate nie ma już znaczenia dla poruszania się, strzelania i rzucania”. Deweloperzy zadbali o „sub-tick”, które są „sercem Counter-Strike 2” – programiści z Valve postawili na nową architekturę, by każdy ruch gracza czy też oddanie strzału było idealnie odczytane przez serwery.

Częstotliwość aktualizacji serwera (tzw. tick rate) nie ma już znaczenia podczas poruszania się, strzelania ani rzucania granatami. Do tej pory serwer sprawdzał stan świata gry w odrębnych odstępach czasowych, czyli „tyknięciach” zegara serwera. Aktualizacje zajmujące mniej niż jedno takie tyknięcie są sercem Counter-Strike 2 i dzięki tej architekturze serwery znają dokładny moment rozpoczęcia ruchu, wystrzału z broni czy też rzutu granatem. Dzięki temu, niezależnie od częstotliwości aktualizacji, wasze poruszanie się i strzelanie będzie równie płynne, a wasze granaty będą zawsze lądować w ten sam sposób.

Vale informuje, że „Counter-Strike 2 to przebudowa każdego systemu, każdej zawartości i każdej części doświadczenia C-S”. Firma potwierdziła, że testy już trwają!

NOWA ERA COUNTER-STRIKE ZACZYNA SIĘ TEGO LATA
Counter-Strike 2 stanowi największy skok technologiczny w historii serii, umożliwiając rozwój nowych funkcji i aktualizacji na kolejne lata.

Wszystkie nowe funkcje gry zostaną ujawnione podczas oficjalnej premiery tego lata, ale droga do Counter-Strike 2 rozpoczyna się dzisiaj w formie ograniczonych testów dla wybranych graczy CS:GO. W tym czasie na celowniku znajdzie się pewien podzbiór funkcji, by zidentyfikować i naprawić problemy przed globalnym wydaniem. Counter-Strike 2 nadejdzie tego lata i będzie darmowym ulepszeniem do CS:GO, więc szykujcie wyposażenie, szlifujcie umiejętności i przygotujcie się na to, co na was czeka!

Jak nowe granaty dymne wpłyną na CS2? 

  • Rozgrywka - Dym może teraz wchodzić w interakcję z innymi zdarzeniami w grze, dzięki czemu powstają nowe możliwości rozgrywki. Pociski i granaty zaczepne mogą rozpraszać dym, by przelotnie oczyścić linię strzału lub zmniejszyć widoczność.
  • Rozchodzi się i wypełnia przestrzenie w naturalny sposób - Od teraz dym będzie wydostawał się przez otwarte drzwi i wybite okna, unosił się w górę i opadał po schodach, a także rozchodził się w długich korytarzach i mieszał z dymem pochodzącym z innego źródła.
  • Reaguje na oświetlenie - W silniku Counter-Strike 2 cząsteczki dymu współdziałają z ujednoliconym systemem oświetlenia, co skutkuje bardziej realistycznym światłem i barwami.

Valve chce postawić na wiele ulepszeń w grafice:

  • Całkowicie przerobione - Mapy zostały w pełni przebudowane od podstaw z użyciem wszystkich nowych narzędzi i funkcji renderowania silnika Source 2.
  • Ulepszone - Są to mapy wykorzystujące nowe oświetlenie silnika Source 2, w tym system renderowania oparty na fizyce tworzący realistyczne materiały, oświetlenie i odbicia.
  • Sztandarowe - Klasyczne mapy o solidnych podstawach, których gracze mogą użyć, by ocenić zmiany w rozgrywce między CS:GO a Counter-Strike 2. Ulepszono na nich oświetlenie i widoczność postaci, ale poza tym pozostały one niezmienione.

Gracze nie muszą się obawiać o swoje przedmioty, ponieważ wszystkie skórki i bronie trafią do nowej wersji gry:

WASZE PRZEDMIOTY W NOWYM ŚWIETLE

Zabierzcie ze sobą cały swój ekwipunek CS:GO do Counter-Strike 2. Nie tylko zachowacie wszystkie przedmioty zgromadzone przez lata, ale każdy z nich będzie prezentował się atrakcyjniej dzięki oświetleniu i materiałom silnika Source 2. Prócz obsługi starszych modeli i wykończeń, wszystkie standardowe bronie otrzymały ulepszone modele w wysokiej rozdzielczości, na czym skorzystają niektóre wykończenia broni.

Co jeszcze ulepszono?

  • Elementy wizualne w grze - Przerobiliśmy najistotniejsze efekty wizualne rozgrywki w Counter-Strike 2 z myślą o czytelności. Trafienia pocisków są łatwo widoczne z oddali, a rozbryzgi krwi z ran po trafieniach rozchodzące się w danym kierunku (które z czasem zanikają) dają wam więcej użytecznych informacji, gdy przemierzacie świat gry.
  • Efekty otoczenia - Doświadczcie całkowicie nowych eksplozji, ognia, światła bijącego z ładunków C4 i nie tylko. Dzięki silnikowi Source 2 i mocy nowoczesnego komputera do gier efekty otoczenia w Counter-Strike 2 wierniej odwzorowują rzeczywistość i są bardziej spójne.
  • Ulepszenia interfejsu - Interfejs w Counter-Strike 2 został całkowicie odświeżony, włączając w to nowe efekty wizualne w samej grze. Ulepszenia te nie tylko wyglądają dobrze, ale też informują graczy o istotnych wydarzeniach w grze.

TUTAJ znajdziecie szczegóły bety. Counter-Strike 2 zadebiutuje latem.

Źródło: Valve

Komentarze (140)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper