Next-genowa grafika na Unreal Engine 5.2. Epic pokazało najnowsze możliwości technologii
Epic Games na State of Unreal zaprezentowało najnowszą wersję Unreal Engine. Silnik napędzający wiele nowoczesnych gier otrzymał kolejne ulepszenia, które powinny pomóc deweloperom w przygotowaniu next-genowych produkcji.
Unreal Engine 5 zadebiutował w zeszłym roku, ale Epic Games wciąż ulepsza technologię zapewniając twórcom nowe narzędzia do realizacji najnowocześniejszych tytułów.
Firma podczas dzisiejszej konferencji zaprezentowała jak ciężarówka Rivian R1T przedziera się drogą przez „realistyczne środowisko gęsto wypełnione drzewami i bujną roślinnością” – cały świat został przygotowany za pomocą Quixel Megascans, a urwiste, skaliste struktury stworzono dzięki Quixel MegaAssemblies.
Na materiale przedstawiciele Epic w czasie rzeczywistym pokazywali nowy system cieniowania Substrate, który daje artystom swobodę komponowania i nakładania różnych modeli cieniowania w celu osiągnięcia poziomów wierności i jakości – wcześniej takie atrakcje nie były możliwe w czasie rzeczywistym.
„Najnowocześniejszy R1T prezentuje najnowszą technologię i fizykę pojazdu, a jego cyfrowe odwzorowanie realistycznie odkształca opony podczas pokonywania skał i korzeni, a także dokładnie oddaje pracę niezależnego zawieszenia pneumatycznego, gdy ciężarówka mknie w rozpryskach błota i kałuż, oddanych za pomocą realistycznej symulacji płynów i renderowania wody”.
Na prezentacji zobaczyliśmy wielki otwarty świat, który został przygotowany przez narzędzia proceduralne – artyści przygotowali tylko mały skrawek lokacji, a reszta została odtworzona automatycznie.
Epic to kolejna firma, która chce badać możliwości proceduralnie generowanej zawartości (Procedural Content Generation, PCG) – w tym wypadku twórcy mają wykorzystywać reguły i parametry, by móc realizować i wypełniać rozległe obszary. Firma zaznacza również, że deweloperzy otrzymają możliwość łatwego zarządzania i płynnego działania, by ręcznie umieszczać elementy.