PlayStation 4 posiada dwa razy mocniejszy procesor graficzny od Xboksa One?
Taki wniosek przedstawił Alexis Vaisse, główny programista w Ubisoft Montpellier, w trakcie swojej prezentacji na Game Developers Conference.
Zacznijmy od tego, że według Vaisse’a obie konsole obecnej generacji mają bardzo słaby CPU (procesor na płycie głównej) i z tego powodu twórcy zastanawiają się, jak można przenieść symulację fizyki (w tym przypadku symulacji tkaniny) z CPU na GPU (procesor na karcie graficznej).
Warto tutaj wspomnieć, że Ubisoft stworzył specjalny system, który pozwala na odpowiednie odwzorowanie ruchu tkanin we wszystkich nadchodzących produkcjach francuskiej korporacji – Assassin's Creed: Unity, Tom Clancy's Rainbow Six: Siege, Far Cry 4, Tom Clancy's The Division.
Twórcy muszą „odciążyć” CPU, ponieważ wyniki tego procesora są bardzo słabe w przypadku PlayStation 4 i Xboksa One. Jak zobaczycie na poniższym zdjęciu nawet PlayStation 3 radzi sobie lepiej niż PlayStation 4.
Jednak po przeniesieniu zadania na GPU sytuacja jest odwrotna – PlayStation 4 radzi sobie zdecydowanie lepiej od Xboksa One, a obie konsole ósmej generacji w zasadzie deklasują swoich poprzedników. Trzeba przy tym zauważyć, że sprzęt Sony może pochwalić się dwukrotnie lepszym wynikiem niż urządzenie Microsoftu.