Twórca systemu walki w Final Fantasy VII: Remake chce przebić system Gambit z dwunastej odsłony

Gry
796V
Final Fantasy VII Remake
Krzysztof Grabarczyk | 10.04.2023, 09:19

Final Fantasy VII: Remake stawia na zręcznościowy system walki. Twórcy ze Square Enix od czasów Final Fantasy XV są zorientowani na akcję, porzucając konstrukcję turowych starć. Satoru Koyama, główny projektant systemu walki w renowacji wielkiej siódemki, wraz z Final Fantasy VII: Rebirth mierzy znacznie wyżej. W grę wchodzi znany z FFXII, system Gambit. 

Dla przypomnienia, wprowadzony do Final Fantasy XII, system Gambit pozwalał na zaplanowanie akcji dla danej postaci. W praktyce mogliśmy zdecydować, czy postacią steruje graczy czy konsola. Dla jednego zawodnika byliśmy w stanie zaplanować maksymalnie 12 różnych reakcji. Jeśli umiejętnie dopasowaliśmy polecenia, w teorii, nie musieliśmy już w ogóle sterować. Shinra Archeology Department to arcyciekawe konto w serwise Twitter, którego zadaniem jest tłumaczenie zagadnień z japońskiej lektury dotyczącej Final Fantasy. Poniżej możecie zerknąć jak przetłumaczono pewien fragment pochodzący z wydawnictwa Remake Ultimania Stratey Guide. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Zapytany o kolejne wyzwanie podczas dewelopingu Final Fantasy VII: Rebirth, Koyama odparł, że chciałby "przewyższyć" system Gambit. Jego celem byłoby opracowanie AI żonglującego rozmaitymi technikami oraz magią. Chciałby przeznaczyć również więcej energii na tryb Classic Mode, gdzie bohaterowie walczą automatycznie. Czy twórcy uda się faktycznie opracować system lepszy niż Gambit? Odpowiedzi przyjdą już tegorocznej zimy, gdy Final Fantasy VII: Rebirth trafi do sprzedaży. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy VII Rebirth.

Źródło: pushsquare

Komentarze (35)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper