Dreams nie będzie dłużej rozwijany. Twórcy LittleBigPlanet koncentrują się na „nowym, ekscytującym projekcie”
Media Molecule potwierdziło smutną wiadomość dla wszystkich marzycieli. Zespół chce skoncentrować się na nowym projekcie, więc Dreams otrzyma jeszcze tylko kilka aktualizacji. W następnym kroku gra nie będzie wspierana przez deweloperów.
Twórcy serii LittleBigPlanet zaskoczyli w 2020 roku oferując graczom Dreams. Media Molecule stworzyło platformę do tworzenia różnej zawartości i choć po premierze za pomocą gry zrealizowano wiele ciekawych projektów, to jednak produkcja nie otrzyma swojej szansy i nie trafi na inne platformy.
Brytyjskie studio właśnie potwierdziło zakończenie rozwoju tytułu – Dreams będzie otrzymywać nową zawartość tylko do 1 września.
Wciąż przyglądamy się naszym priorytetom w zakresie Dreams i całego studia. W związku z tym podjęliśmy trudną decyzję, aby od 1 września 2023 r. zakończyć rozwój projektu Dreams. Zamierzamy skoncentrować się nad nowym, ekscytującym projektem. Po 1 września wciąż będziecie mogli grać, tworzyć oraz dzielić się marzeniami, ale z naszej strony nie będziemy już wydawać kolejnych aktualizacji gry ani organizować wydarzeń takich jak DreamsCom, Wszystkich Świętych w Dreams czy Impy Awards. Jesteśmy niesamowicie dumni z pracy, którą wykonaliśmy przy tworzeniu Dreams, a w szczególności z naszych premier zawartości, aktualizacji trybu tworzenia i wydarzeń. Bardzo dziękujemy naszej społeczności za zaufanie, a także ciągły wkład w rozwój tego projektu od czasu premiery.
Studio potwierdziło także migrację serwerów – z przyczyn bezpieczeństwa oraz stabilności deweloperzy musieli przenieść grę na nową infrastrukturę. W konsekwencji część funkcji nie będzie dostępnych, a jednocześnie deweloperzy zdecydowali się wprowadzić limity:
Jako część migracji serwerów Dreams, w celu zachowania bezpieczeństwa i stabilności serwerów Dreams dla wszystkich graczy, zostanie wprowadzony limit dostępnego miejsca do 5 GB od daty migracji serwerów Dreams. Ten 5 GB limit zostanie dodany dla graczy w dniu migracji serwerów. Wasze dotychczasowe kreacje nie będą wliczać się do limitów. Nowe limity są następujące:
Dostępne miejsce - 5 GB (online), 1 GB (lokalnie)
Zdjęcia - 256 (online), 128 (lokalnie)
Dzieła - 256 (online), 256 (lokalnie)
Wersje - 512 na dzieło (online), 1024 dla wszystkich dzieł (lokalnie)
Media Molecule aktualnie nie potwierdziło nowego projektu, ale możemy podejrzewać, że studio od przynajmniej 2-3 lat rozwija swoją pierwszą produkcje na PS5. Deweloperzy od lat skupiali się na rozwoju marki LittleBitPlanet, a w swoim dorobku brytyjski zespół posiada także Tearaway.