Cyberpunk 2077 RT Overdrive vs. PS5. Jak „prawdziwy ray-tracing” konfrontuje się z wersją na konsolę Sony?
CD Projekt RED niedawno opublikował nową aktualizację do futurystycznej przygody, dzięki której gracze z odpowiednimi zestawami PC doświadczą „prawdziwego ray-tracingu”. Wskazana opcja nie jest dostępna na konsolach, lecz przekonajmy się, czy faktycznie Cyberpunk 2077 RT Overdrive zapewnia nową jakość w porównaniu z rozgrywką na PlayStation 5.
Na początku tygodnia mogliście sprawdzić szereg materiałów wideo pokazujących jakość grafiki w Cyberpunk 2077 RT Overdrive, jednakże pierwsze analizy nie zestawiały efektów najnowszych usprawnień z prezentacją gry na sprzętach Sony czy Microsoftu. Obecnie możemy sprawdzić, czy wprowadzony tryb odznacza się dużą graficzną przewagą względem produkcji na PlayStation 5.
Na filmie porównano szereg scen pokazanych na konsoli Japończyków oraz na PC z GeForce RTX 4080 – to GPU umożliwia komfortowe uruchomienie Cyberpunk 2077 RT Overdrive. Nie jest to najmocniejsza karta graficzna firmy NVIDIA, lecz pomimo tego jesteśmy w stanie dostrzec szereg zmian w Night City.
Na PlayStation 5 nie możemy nawet marzyć o wskazanej opcji, ponieważ konsole aktualnej generacji są za słabe, by zapewniać „prawdziwy ray-tracing” – takim mianem został określony przez firmę NVIDIA path tracing, czyli technologia, na której bazują rozwiązania wprowadzone w ostatnim patchu do tytułu CD Projekt RED.
Warto przypomnieć, że od kilku tygodni coraz więcej mówi się o potencjalnym stworzeniu przez japońskiego producenta PS5 Pro, który miałby otrzymać mocniejsze podzespoły oferujące lepszej jakości ray tracing.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.