Dead Island 2 zapewnia „solidną wydajność i jakość obrazu na wszystkich konsolach”. Twórcy nie zawiedli
Digital Foundry zmierzyło się z powstającym blisko dekadę Dead Island 2. Dziennikarze z Wielkiej Brytanii chwalą produkcję, która ostatecznie zapewnia oczekiwane wrażenia pod względem płynności animacji oraz jakości obrazu.
Wiele redakcji sprawdziło Dead Island 2 na konsolach aktualnej generacji lub mocnych PC, ale jak wiadomo tytuł trafił także na sprzęt PlayStation 4 i Xboksa One. Jak się okazuje – niezależnie od posiadanej platformy, gracze mogą liczyć na dobrą rozgrywkę.
Digital Foundry przypomina sporą ciekawostkę – Dead Island 2 zostało ogłoszone rok po premierze PlayStation 4... a od tego czasu sporo się wydarzyło. Twórcy jednak nie zapomnieli o sprzęcie z poprzedniej generacji i zadbali o solidną rozgrywkę.
Dead Island 2 na podstawowym Xboksie One działa w natywnej rozdzielczości 1600x900 z „docelowymi” 30 klatkami na sekundę i jest to „zaskakująco płynne doświadczenie” – z drobnymi spadkami. Na bazowym PlayStation 4 możemy liczyć na natywne 1080p z pewnymi (większymi) problemami w płynności animacji, ale ogólnie gracze również mogą liczyć na 30 fps.
Tutaj jednak pojawia się pewne ograniczenie – w Dead Island 2 na PS4 i XOne (bazowych) nie można zakładać gier jako host. Opcja jest już dostępna na PS4 Pro i XOneX.
Na wspomnianych „ulepszonych” sprzętach otrzymujemy 2560x1440p i 30 fps – na PlayStation 4 Pro i Xboksie One X tytuł działa „niemal idealnie”.
Natomiast na PS5 i XSX zagracie w Dead Island w 60 klatkach przy rozdzielczości 3072x1728p – na Xboksie Series X sporadycznie natraficie na małe spadki, które są większe na Xboksie Series S.
Biorąc pod uwagę długą historię rozwoju gry, w trakcie której wielokrotnie przechodziła ona z rąk do rąk, fakt, że Dead Island 2 działa tak dobrze na wszystkich last-genowych i obecnych konsolach Xbox i PlayStation, powinien być powodem do świętowania.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dead Island 2.