Reklama w grze premium AAA. Gracze krytykują działania Warner Bros. Games
Reklamy w grach nie są niczym zaskakującym, lecz ostatni ruch amerykańskiego wydawcy wzbudził spore emocje. Warner Bros. Games wykorzystało przestrzeń w Mortal Kombat 11, by zachęcać do Hogwarts Legacy. Sytuacja wywołała spore niezadowolenie wśród entuzjastów bijatyk.
Pod koniec zeszłego roku w Mortal Kombat 11 znalazła się przestrzeń do reklam, co wskazywało, że wydawca systematycznie będzie promował produkty związane z popularną marką, w tym nadciągające Mortal Kombat 12. Świadkami analogicznej sytuacji byliśmy w przypadku Mortal Kombat X, w ramach którego przedstawiono materiał ukazujący następną odsłonę.
Warner Bros. Games skorzystało z okazji i w ramach produkcji zachęciło klientów do następnego tytułu, którym okazało się Hogwarts Legacy. Jak wiadomo obie produkcje należą do jednego wydawcy, jednakże nie usatysfakcjonowało to części społeczności. Fani nie są zadowoleni, że w pozycji z segmentu premium, za który zapłacili pełną cenę, umieszczono reklamę innego IP.
Dlaczego, do cholery, w bijatyce, za którą zapłaciłem, jest reklama? To nie jest fajne. Nie chcę widzieć reklam innych produktów w czymś, za co zapłaciłem pełną cenę...
Musimy mieć świadomość, że opisane zajście nie jest nowym trendem, jednak jak wskazuje wielu graczy, niedogodności mogą w przyszłości eskalować. Skoro w głównym menu Mortal Kombat 11 jest reklamowana gra należąca do innego gatunku, to w zasadzie mógłby to być każdy inny produkt.
O ku$^@, jakie to brzydkie. Absolutny wstyd. Kiedyś rozmawiałem z kumplem o tego typu śmieciach. To tak, jakby „menu główne” każdej gry zamieniło się w przepełnioną reklamami przeglądarkę internetową. Nie ma już „Menu głównego”, to tylko piep*&ony sklep internetowy z przyciskiem odtwarzania.
Możemy podejrzewać, iż w niedalekiej przyszłości we wskazanej przestrzeni zostanie dodany baner Mortal Kombat 12, lecz jak na razie tytuł nie został zapowiedziany.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Mortal Kombat 11.