PlayStation PC „urosło do istotnej części” biznesu Sony. Znamy wynik The Last of Us Part I i Spider-Mana
Jeszcze do niedawna Sony stroniło od rynku PC, lecz od kilku lat obserwujemy całkowitą zmianę kursu. Obecnie gracze mogą być pewni, że producent i wydawca regularnie będzie udostępniał tytuły PlayStation na komputerach osobistych, bowiem zwiększenie grupy docelowej przynosi pozytywne efekty.
Na początku roku Sony wrzuciło The Last of Us Part I na Steam i Epic Games Store, lecz w dniu premiery produkcja nie odznaczała się najwyższą jakością, a deweloperzy musieli przyjrzeć się wielu elementom. Drobne potknięcia nie zniechęcają jednak jednego z gigantów branży do rozszerzenia zakresu swojej działalności i intensywnego rozwoju segmentu PC – a wszystko dzięki zadowalającym wynikom gier.
Podczas panelu koncentrującego się na strategii PlayStation Hermen Hulst potwierdził, że dział PC „urósł do rangi istotnej części” biznesu PlayStation. Wszystko za sprawą przejęcia Bungie oraz dobrej dyspozycji dwóch gier – Spider-Mana i The Last of Us Part I.
Gracze coraz chętniej sięgają po pozycje PlayStation na PC – przygoda Petera Parkera trafiła do 1,5 mln graczy, natomiast po opowieść Ellie i Joela sięgnęło 368 tysięcy odbiorców.
Korporacja potwierdza, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniósł aż 133%.
Jim Ryan, szef PlayStation, w zeszłym tygodniu przyznał, że w najbliższym czasie podejście do tego segmentu nie powinno ulec zmianie i na początku gry first-party będą debiutować wyłącznie na konsolach PlayStation, by po 2-3 latach mogły zasilić katalogi PC. Podejście się opłaca, więc zapewne nadal będziemy świadkami podobnych poczynań przedsiębiorstwa.