Rosjanie nie kupią gier w eShopie. Nintendo „zamyka” sklep
Nintendo wysłało wiadomość do deweloperów i wydawców na temat rosyjskiego rynku. Korporacja nie zamierza dłużej oferować cyfrowych gier użytkownikom z kraju Władimira Putina i firma zamyka eShop.
Od ponad roku na terenie Ukrainy trwa wojna z Rosją, która postanowiła zaatakować sąsiadujący kraj. Już w marcu 2022 roku Nintendo informowało o „zawieszeniu” sprzedaży cyfrowych gier na terenie Rosji, a teraz zdecydowano się zamknąć eShop.
Redakcja Game Developer otrzymała wiadomość, która trafiła do wydawców – Nintendo of Europe przekazało informację o całkowitym wstrzymaniu sprzedaży w eShopie na terenie Rosji od 31 maja 2023 roku.
W wyniku perspektyw ekonomicznych, Nintendo of Europe zdecydowało się zakończyć działalność swojej rosyjskiej spółki zależnej. W ramach naszych starań, aby dotrzymać wcześniejszych zobowiązań wobec naszych klientów na rynku rosyjskim, rosyjska wersja Nintendo eShop będzie oferować ograniczone usługi. Od 31 maja 2023 r. i w dającej się przewidzieć przyszłości rosyjscy klienci z istniejącym kontem Nintendo będą mogli ponownie pobierać treści cyfrowe, które wcześniej zakupili. Nie będzie możliwe dokonywanie żadnych nowych zakupów ani używanie kodów pobierania w [sklepie] Nintendo eShop w Rosji.
Producent Nintendo Switcha potwierdza, że ze względu na trwające umowy musi oferować „ograniczone usługi” na terenie Rosji, ale gracze nie będą mogli już kupować nowych gier czy też realizować kodów.
Nintendo postanowiło także w celach bezpieczeństwa usunąć dane dotyczące kart kredytowych oraz PayPala z kont rosyjskich graczy.
Game Developer przypomina, że wcześniej między innymi Activision Blizzard, Epic Games, Take-Two, Sony, Microsoft i Electronic Arts wstrzymały sprzedaż na terenie Rosji, a kilka firm zamknęło swoje biura w tym kraju.