Diablo 4 otrzymuje pierwszą dużą aktualizację - ważna lista zmian balansująca poziom gry!
Diablo 4 to najnowsza część legendarnej serii hack'n'slash od studia Blizzard. Gra zadebiutowała w 2023 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S i cieszy się dużym uznaniem graczy i krytyków. Gra oferuje pięć klas postaci, otwarty świat, tryb kooperacji i wiele wyzwań.
Blizzard nie spoczywa na laurach, regularnie poprawiając i ulepszając grę. Po kilku mniejszych poprawkach serwerowych, studio wydało pierwszą dużą aktualizację kliencką o numerze 1.0.2d. Aktualizacja ta wprowadza wiele zmian w rozgrywce, balansie i mechanice gry. Jednym z głównych celów aktualizacji jest stworzenie lepiej zbalansowanego i przyjemniejszego doświadczenia dla wszystkich graczy. Dlatego też wprowadzono wiele zmian w klasach postaci, takich jak Barbarzyńca, Druid, Nekromanta i Łotrzyk. Niektóre umiejętności i przedmioty zostały osłabione, a inne wzmocnione. Zmieniono też niektóre specjalizacje klasowe i pasywne.
Aktualizacja wprowadza też zmiany w systemie Paragon Glyphs, które dawały zbyt dużą przewagę graczom. Zmniejszono ich moc i liczbę dostępnych glików. Zwiększono też poziom życia niektórych potworów w późniejszych World Tiers, aby utrzymać odpowiedni poziom wyzwania. Aktualizacja 1.0.2d jest już dostępna do pobrania na wszystkich platformach. Blizzard zapowiada, że będzie nadal pracować nad poprawą gry i słuchać opinii graczy. Możemy więc spodziewać się kolejnych aktualizacji w przyszłości.
Oto lista zmian, które uległy zmianie w grze Diablo 4 po aktualizacji 1.0.2d:
- Zmniejszono redukcję obrażeń z umiejętności Challenging Shout Barbarzyńcy z 4% do 2% na poziom umiejętności.
- Zmniejszono redukcję czasu odnowienia z aspektu Bold Chieftain's Aspect Barbarzyńcy z 2,7-5,4 sekundy do 1,0-1,9 sekundy na wroga w pobliżu. Maksymalna redukcja czasu odnowienia zmniejszona z 12 do 6 sekund.
- Zmniejszono zwiększoną szansę na trafienie krytyczne z aspektu Aspect of the Dire Whirlwind Barbarzyńcy z 5-10% do 3-8% na sekundę. Maksymalny bonus do szansy na trafienie krytyczne zmniejszony z 20-40% do 9-24%.
- Zmniejszono obrażenia eksplozji z przedmiotu Gohr's Devastating Grips Barbarzyńcy z 50-70% do 16-26% obrażeń od Whirlwind. Obrażenia zadawane obiektom niszczalnym nie zwiększają już obrażeń eksplozji. Obrażenia eksplozji są zwiększane tylko przez pierwsze 100 trafień Whirlwind.
- Zmniejszono szansę na szczęśliwe trafienie z umiejętności Pulverize Druida z 33% do 25%.
- Zwiększono obrażenia z umiejętności Lightning Storm Druida z 32% do 40%.
- Zwiększono bonus do obrażeń z umiejętności Grizzly Rage Druida z 5/10/15% do 6/12/18%.
- Zwiększono liczbę zabójstw wymaganych dla bonusu ze specjalizacji Obsidian Slam Druida z 10 do 20.
- Zmniejszono szansę na szczęśliwe trafienie ze specjalizacji Calm Before the Storm Druida z 15% do 10%.
- Zwiększono bonus do obrażeń z pasywnej umiejętności Electric Shock Druida z 5/10/15% do 6/12/18%.
- Zmniejszono obrażenia z aspektu Shockwave Aspect Druida z 90-130% do 60-100%.
- Zmniejszono bonus do obrażeń krytycznych z aspektu Crashstone Aspect Druida z 40-50% do 30-40%.
- Zwiększono stałe obrażenia z aspektu Lightning Dancer's Aspect Druida z .5-.6 do .7-.8.
- Zwiększono obrażenia z umiejętności Blood Lance Nekromanty z 67,5% do 80%.
- Zwiększono obrażenia z umiejętności Army of the Dead Nekromanty z 30% do 45%. Zmniejszono czas odnowienia z 90 do 70 sekund.
- Zwiększono obrażenia z umiejętności Blood Wave Nekromanty z 90% do 120%.
- Zwiększono bonus do obrażeń z pasywnej umiejętności Shadowblight Nekromanty z 20% do 22%.
- Zmniejszono ilość esencji zdobywanej z pasywnej umiejętności Grim Harvest Nekromanty z 3/6/9 do 2/4/6.
- Zmniejszono szansę na trafienie krytyczne z pasywnej umiejętności Serration Nekromanty z .5/1/1.5% do .3/.6/.9%.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Diablo IV.