Xbox chce wydawać 4 ekskluzywne gry w każdym roku. Amerykanie mają plan
Od lat włodarze Microsoftu podkreślają, iż pragną dotrzeć ze swoimi projektami do jak najszerszego grona odbiorców – tę wizję gamingu nie tylko wspierają Xbox Game Pass, rozwijanie infrastruktury rozgrywki w chmurze czy tworzenie różnych wersji sprzętu. Producent Xboksa regularnie będzie mógł pochwalić się czterema debiutującymi pozycjami od swoich deweloperów.
W trakcie specjalnie przygotowanego wydarzenia zorganizowanego w ramach wczorajszego Xbox Games Showcase, Phil Spencer, Sarah Bond, Matt Booty oraz Todd Howard z Bethesda Game Studios opowiedzieli o wizji giganta branży. Włodarze przedsiębiorstw wierzą, że w dziedzinie gier wideo można jeszcze wiele osiągnąć. Kluczowymi założeniami dla korporacji z Redmond są kreowanie przełomowych produkcji, zachęcanie kolejnych zespołów do tworzenia projektów na Xboksach oraz docieranie do graczy niezależnie od ich miejsca pobytu.
Gracze odkrywają gry i grają w nie jak nigdy dotąd – osiągnęliśmy nowe rekordy pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników i miesięcznej liczby aktywnych urządzeń, a w ostatnim kwartale odnotowaliśmy 46% wzrost rok do roku liczby osób grających w gry na PC w Game Passie. Game Pass nadal rośnie – nasze przychody z subskrypcji osiągnęły w zeszłym kwartale prawie 1 miliard dolarów.
Microsoft zdradził plany na przyszłość – Amerykanie planują w każdym roku dostarczać 4 gry stworzone przez deweloperów z Xbox Games Studios, oczywiście, dostosowując się do możliwości zespołów. Nadal jednak przedsiębiorstwo będzie czuwać nad powiększaniem społeczności i dbaniem o jej potrzeby.
Naszą ambicją jest wydawanie co najmniej czterech własnych gier rocznie – choć będziemy to również równoważyć starannym dopasowaniem do potrzeb każdego projektu. Do tego dochodzi praca naszych zespołów nad rozwojem istniejących społeczności, które rozwijaliśmy przez wiele lat, takich jak The Elder Scrolls Online, Sea of Thieves, Minecraft, Forza i tak dalej. W ciągu ostatnich pięciu lat nasze zespoły w Xbox Game Studios i Bethesda wydały 10 gier, w które do tej pory zagrało ponad 10 milionów graczy, od nowych IP, takich jak Sea of Thieves i Grounded, po takie pozycje jak Minecraft Legends i Elder Scrolls Online.
Jeżeli wszystkie obietnice Microsoftu się spełnią, przyszły rok, w którym zadebiutuje chociażby Avowed czy Hellblade 2, zapowiada się naprawdę intensywnie. Pamiętajmy, że gigant z Redmond nadal stara się sfinalizować transakcję przejęcia Activision Blizzard, co byłoby niezwykle pomocne w realizacji założonych celów.