Redfall otrzymał ogromną aktualizację. Gracze muszą pobrać 32GB
Arkane Austin nie zapomniało o Redfall. Twórcy właśnie wydali wielki patch do produkcji pełnej wampirów – to pierwsza tak duża aktualizacja od premiery, która odbyła się na początku zeszłego miesiąca.
Od 2 maja gracze na Xboksach oraz komputerach osobistych mogą sprawdzać najnowszą produkcję Arkane Austin. Deweloperzy w międzyczasie wydali mały hotfix, który poprawił kilka elementów gry, ale następnie zespół zajął się solidnymi poprawkami. Na serwerach właśnie zadebiutowała duża aktualizacja i jest to naprawdę solidny patch, ponieważ zainteresowani muszą pobrać aż 32GB.
Twórcy potwierdzili, że opinie społeczności pozwoliły ulepszyć kluczowe aspekty – reakcje wrogów, częstotliwość starć, skuteczność walki oraz deweloperzy zajęli się pierwszymi poprawkami jakości grafiki.
Gracze jednak mogą mieć pewność, że to dopiero początek – to „pierwsza z wielu łatek, które będą stopniowo wprowadzać poprawki w Redfall”. Studio wciąż pracuje nad zapewnieniem 60 klatek na sekundę na Xboksach, ale aktualnie nie potwierdzono, kiedy możemy spodziewać się następnej aktualizacji.
Tak prezentują się wszystkie zmiany wprowadzone w Redfall:
ROZGRYWKA
- Zwiększono częstotliwość starć z wrogami w otwartym świecie
- Poprawiono widoczność przez lunetę karabinu snajperskiego podczas celowania z ramienia
- Szyby, które można zniszczyć, rozbijają się teraz po pierwszym trafieniu z dowolnej broni palnej
- W przypadku umiejętności pomagających przechowywać amunicję, zebrane pociski przekraczające standardową pojemność broni zostaną zachowane pomiędzy sesjami gry
- Gracze mogą nieskrępowanie poruszać się, wykonując ataki wręcz wobec wrogów
- Bribón nie będzie już stał bezczynnie po użyciu syreny
- Umiejętność translokacji Devindera działa skuteczniej na arenie walki z Czarnym Słońcem
- Zaktualizowano różne opisy i teksty podsumowania misji we wszystkich językach
- Gniazda odblokowują się we właściwym czasie w trybie nowej gry plus (po ukończeniu misji „Głos w ciemności” i rozpoczęciu misji „Przyszłość jest dziś” lub w odwrotnej kolejności)
- Dodano zapasy medyczne przy drodze prowadzącej do areny walki z Krwawym Tomem
- Ogólne poprawki misji i ulepszenia
WALKA
- Naprawiono przypadki braku reakcji wrogów podczas walki
- Poprawiono ataki wręcz wampirów, by zwiększyć szansę na trafienie graczy w ruchu
- Usprawniono zachowanie w walce kultystów i agentów Bellwetheru, w tym ich czas reagowania
- Grom jest teraz bardziej nieustępliwy i poluje na wszystkich żyjących członków drużyny. Zabij go lub zgiń
- Błyskawice burzy groma nie trafiają już graczy znajdujących się pod dachem i w inne niespodziewane sposoby
SI/BN
- Ogólne poprawki zachowania wrogów, w tym czas animacji i reakcje
- Śpiące wampiry częściej budzą się z powodu hałasu robionego przez graczy
- Wrogowie zwracają uwagę na największe zagrożenie podczas walki. Może to być gracz, Bribón lub przeciwna frakcja
- Ulepszono szukanie drogi przez wrogów w otwartym świecie na obu mapach
- Dodano krew na ustach dla różnych odmian twarzy wampirów
OTOCZENIE
- Większa częstotliwość i różnorodność wrogów spotykanych przez graczy w otwartym świecie
- Wrogowie nie mogą już strzelać przez niektóre ściany w remizie strażackiej
- Wyjście z gniazda pojawia się we właściwy sposób w gnieździe w stoczni
- Poprawiono wielokrotnie występujące w odległości problemy wizualne poprzez usprawnienia materiałów i modeli
- Rozjaśniono sekwencje wprowadzenia do misji
- Poprawiono przetwarzanie oświetlenia i dźwięków w wielu wnętrzach obu dzielnic
- Dokonano aktualizacji skyboxa w celu uniknięcia intensywnego migotania gwiazd
- Ogólne poprawki wykrywania kolizji i lokalizacji zasobów w obu dzielnicach
WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ
- Naprawiono błąd uniemożliwiający pełne wczytanie niektórych tekstur, przez co wyglądały na rozmyte
- Rozwiązano kilka problemów, przez które gracze mogli utknąć przy ekranie wczytywania
- Poprawiono liczbę wyświetlanych klatek w metafizycznych przestrzeniach i arenach Krwawego Toma i Szeptuchy
- Gracze mogą teraz przejść poza menu ułatwień dostępu na nowym, niepowiązanym koncie bethesda.net
- Ulepszono wydajność oświetlenia w metafizycznych przestrzeniach
- Zlikwidowano nadmierne migotanie odbić w kałużach krwi
- Zoptymalizowano liczbę cząstek, emiterów i częstotliwość występowania poniższych efektów:
– Efekty osłon i zdolności inspiracji wrogów
– Efekty ognia i dymu w obozowisku w Bladewell
– Efekty zdolności bohaterów, w tym parasola Layli i Perforatora Serc Jacoba
– Efekt grzmotnięcia Krwawego Toma i śmierci Szeptuchy – Efekty cząsteczek opadającego pyłu
– Efekty upiornych pukli
– Echa przeszłości
– Efekty obszaru pod wpływem gniazda
– Efekty występujące przy umieszczaniu czaszek poruczników na piedestałach bogów
– Efekty dezintegracji krwawego drzewa - Zoptymalizowano zużycie pamięci podczas korzystania z kruka przez Jacoba
- W stroju Czarnego Słońca nie są już wyświetlane animowane niebieskie materiały
- Ogólne ulepszenia stabilności
GRA WIELOOSOBOWA
- Zwiększono szansę na napotkanie przez graczy wrogów ze specjalnymi cechami w grze wieloosobowej
- Ogólne ulepszenia stabilności i funkcjonalności w lobby gry wieloosobowej
UŁATWIENIA DOSTĘPU
- Funkcję ruchu w lewo i prawo można teraz z powodzeniem przypisać do strzałki w lewo i w prawo w celu zapewnienia wygodniejszego sterowania dla osób leworęcznych
- Gracze posiadający pliki zapisu gry muszą zresetować przypisanie przycisków myszy i klawiatury do wartości domyślnej przed przypisaniem ruchu do strzałek
- Narracja w menu obejmuje dodatkowe ścieżki krytycznej dla gracza komunikacji:
– Zaproszenia i zaproszenia do znajomych
– Dołączanie do lobby w grze wieloosobowej
– Klienci opuszczający lobby w grze wieloosobowej
– Błąd o nieprawidłowej nazwie użytkownika lub haśle
– Dodatkowe ekrany menu bethesda.net - Zaktualizowano stan wyłączonych elementów interfejsu po zmianie przez graczy statusu na „Gotowe” w lobby gry wieloosobowej
- Opcja „Let Games Read to Me” przy pierwszym uruchomieniu gry na konsolach Xbox Series jest już dostępna
- Dostosowano czas wyświetlania niektórych napisów, by pojawiały się we właściwej kolejności
- Ustawienia narracji w menu zostaną teraz zachowane pomiędzy sesjami gry
- Dodano brakujące dźwięki nagłówków sekcji listy znajomych oraz przycisku „Graj”
- Dostosowano skalowanie rozmiaru tekstu dla ikon Bethesdy
- Poprawiono kontrast tekstu sygnałów, nagłówków dla postępu w grze wieloosobowej i imion bohaterów
- Sterowanie nie blokuje się już, gdy pole zamiany tekstu na mowę jest otwarte
- Rozwiązano problem powodujący utratę skupienia kursora przy niektórych elementach interfejsu
- Dodano komunikaty o błędzie i ostrzeżenia przy poniższych sytuacjach:
– Odłączenie kontrolera na ekranie startowym
– Wyłączenie przez klienta statusu gotowości po uruchomieniu gry przez gospodarza
– Anulowanie przez gracza zaproszenia do znajomych - Dodano brakujące napisy wpisów archiwum dla wprowadzenia do misji „Przyszłość jest dziś”
- Wypełnienie pola „Opcjonalne szczegóły” nie jest już wymagane przy zgłaszaniu innego gracza
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
- Usprawniono reakcję ostrzy w samouczku, gdy kilka z nich znajduje się w stosie
- Ustawienia są poprawnie przywracane podczas rozgrywki po anulowaniu zmian ustawień
- Imiona i paski zdrowia wrogów nie znikają już po anulowaniu szybkiej podróży
- Konfiguracje wyposażenia nie są już zamieniane w ekwipunku broni po kilkukrotnym rozpoczęciu nowej gry w krótkich odstępach czasu
- Dodano klucze do kryjówek do kółka z kluczami
- Wskaźnik burzy groma pojawia się bardziej regularnie w grze i na mapie
- Ogólne ulepszenia nawigacji i informacji w menu