Final Fantasy XVI to „arcydzieło”. Twórca systemu walki jest dumny z produkcji

Gry
1464V
FF 16
Iza Łęcka | 19.06.2023, 13:25

Do debiutu niezwykle oczekiwanej gry Square Enix zmierzającej na PS5 pozostało coraz mniej czasu. Choć deweloperzy zmienili plany i udostępnią one-day patch, nadal kontynuują intensywną kampanię promocyjną i odpowiadają na wszelkie wątpliwości społeczności. W trakcie jednego z tego typu materiałów specjalista odpowiedzialny za walkę wyraził ogromne zadowolenie z efektu finalnego.

Ryota Suzuki jest niezwykle doświadczonym deweloperem, w którego portfolio znajdziemy tak głośne produkcje jak Devil May Cry 5, Dragon's Dogma, Onimusha: Dawn Of Dreams czy Super Street Fighter IV. Kiedy więc stało się jasne, że Japończyk zajmie się systemem walki w nadciągającej odsłonie Final Fantasy, mogliśmy spodziewać się nie tylko miodnych starć, ale również uczty dla oczu.

Dalsza część tekstu pod wideo

To zdanie wydaje się podzielać sam zainteresowany. Podczas jednej z ostatnich transmisji Square Enix, w trakcie której studio powiadało o przygodzie Clive'a Rosfielda, Ryota Suzuki stwierdził, że „Final Fantasy XVI jest jego osobistym arcydziełem”.

Twórca przyznał jednocześnie, że pracując nad systemem walki chciał, by nawet gracze niezaznajomieni z gatunkiem, czerpali satysfakcję z rozgrywki – zespół „potraktował priorytetowo zaprojektowanie systemu walki w grze, aby przemówić do tych, którzy wcześniej nie grali lub nie są dobrze zorientowani w grach akcji”.

Final Fantasy XVI zadebiutuje 22 czerwca – w zeszłym tygodniu Square Enix ostrzegało przed ujawnianiem spoilerów przez graczy, którzy przedwcześnie otrzymali tytuł.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XVI.

Źródło: VGC

Komentarze (128)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper