Metal Gear Solid 4 „działało pięknie i płynnie” na Xboksie 360. Konami zrezygnowało z debiutu z ważnego powodu

Gry
2156V
MGS 4
Iza Łęcka | 19.06.2023, 12:47

Po ostatnim PlayStation Showcase jak bumerang powrócił temat kultowej serii Konami i jej ponownego pojawienia się na rynku w odświeżonej wersji. Jeden z byłych deweloperów japońskiego przedsiębiorstwa opowiedział nieco więcej o czwartej części MGS-a, która zadebiutowała na PlayStation 3, jednak miała spore szanse, by trafić także na sprzęt Microsoftu.

W następnych miesiącach na fanów Solid Snake'a czeka wiele atrakcji. Wiemy, że Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 zadebiutuje jesienią, trwają także prace nad remakiem trzeciej pełnoprawnej odsłony serii, która „przeniesie immersję na wyższy poziom”. Obecnie poznaliśmy interesujące informacje na temat tytułu, który znalazł się na rynku w 2008 roku i był przeznaczony dla użytkowników PS3.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ryan Payton – były deweloper pracujący dla Konami i Kojima Productions – w trakcie Ultimate History of Video Games: Volume 2 przyznał, że włodarze japońskiego studia przydzielili zespół odpowiedzialny do testów produkcji na Xboksie 360. Mimo że część ekipy nie popierała tej decyzji, Metal Gear Solid 4 robił ogromne wrażenie na sprzęcie Amerykanów, bo działał bardzo płynnie i efektownie wyglądał.

Pomimo tego, jak bardzo moi koledzy byli skoncentrowani na tworzeniu gry na PS3, większość z nich wciąż była zagorzałymi fanami Sony i nie popierała wydawania środków na takie testy. Wierzyli, że MGS4 będzie wyglądał i działał okropnie na starszym i gorszym sprzęcie Microsoftu. Pewnego pamiętnego dnia zespół badawczo-rozwojowy Konami zorganizował spotkanie, na którym mogliśmy zobaczyć owoce ich pracy – Metal Gear Solid 4 działał pięknie i płynnie na konsoli Xbox 360. Jako jeden z niewielu zagorzałych fanów Xboxa w biurze, byłem podekscytowany.

Pewien ważny powód sprawił jednak, że Konami wycofało się z wydania historii Solid Snake'a na X360 – konsola nadal odczytywała płyty DVD, co wymuszałoby na twórcach przygotowanie pozycji na dwóch nośnikach. Dla Japończyków okazało się to nieopłacalne.

Źródło: TimeExtension

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper