Która gra sprzedaje się najlepiej w USA od początku roku? Ranking przedstawia dominację mocnych IP
Mat Piscatella potwierdził najnowsze wyniki sprzedaży gier oraz sprzętu ze Stanów Zjednoczonych. Entuzjaści produkcji wideo ochoczo sięgają po The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, jednakże najnowszy hit Nintendo nadal nie jest najchętniej kupowanym tytułem 2023 roku.
Od stycznia nie możemy narzekać na brak niezwykle obiecujących pozycji, które debiutują na wszystkich platformach. Mat Piscatella przeanalizował najświeższe dane z amerykańskiego rynku i jak mogliśmy się spodziewać – ostatnie perypetie Linka wciąż nie mają sobie równych.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom było najchętniej kupowaną produkcją w maju, lecz ciągle niezwykle dużym zainteresowaniem cieszy się Hogwarts Legacy. Przygoda sięgająca do uniwersum J.K. Rowling trafiła na rynek w lutym, tymczasem nieustannie plasuje się na wysokich pozycjach w rankingach podsumowujących rezultaty sprzedaży. Podium zamyka kolejne bardzo mocne IP, czyli następna część historii Cala Kestisa ze świata Gwiezdnych wojen.
W 2023 roku gracze z USA najczęściej sięgali po Hogwarts Legacy, jednakże warto zauważyć, że majowa nowość Nintendo – The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – zajmuje drugą lokatę w zestawieniu. Biorąc pod uwagę rozgłos, jakim cieszy się IP, możemy śmiało przypuszczać, że nowa Zelda niebawem przejmie pozycję lidera.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom było najlepiej sprzedającą się grą w maju 2023 roku, natychmiast stało się drugim najlepiej sprzedającym się tytułem w 2023 roku od początku roku, mimo że tylko fizyczna sprzedaż od Nintendo została uwzględniona w rankingach najlepiej sprzedających się tytułów.
W kategorii sprzętów od początku roku nadal prowadzi PlayStation 5 (pod względem sprzedanych jednostek oraz wygenerowanych dolarów), natomiast w zeszłym miesiącu, zapewne ze względu na premierę Zeldy, gracze najchętniej sięgali po Nintendo Switcha (najlepszy wynik wybranych egzemplarzy i uzyskanych środków). Nintendo w Stanach Zjednoczonych może pochwalić się nie lada osiągnięciem – w maju konsumenci wydali najwięcej na hybrydową konsolę od czasu jej pojawienia się na rynku.