Starfield otrzymał duże wsparcie od Microsoftu. Todd Howard chwali silnik i „czarodziejów”
Bethesda nie zmienia przyzwyczajeń i Starfield to kolejna produkcja studia rozwijana na Creation Engine. Deweloperzy mieli całkowicie przebudować technologię, by zapewnić deweloperom odpowiednie narzędzia do zrealizowania wizji.
Na Creation Engine powstały już The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4 oraz Fallout 76 i deweloperzy z Bethesdy kolejny raz postanowili wykorzystać swoją technologię rozwijając produkcję. Prace nad Starfieldem trwają tak naprawdę od ośmiu lat i w tym czasie zespół inżynierów w znaczący sposób rozwinął technologię.
Szczegóły zdradził Todd Howard, który w rozmowie z Kinda Funny Gamescast, wspomniał, że jest bardzo zadowolony z ulepszonego silnika (Creation Engine 2), ponieważ ten zawiera szereg nowości, które nie były dostępne w pierwszej wersji narzędzi.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowego silnika. Zajęło nam to tak dużo czasu. Nasz zespół techniczny to czarodzieje, prowadzeni przez Chrisa Rodrigueza i Joela Dinolta. To, co jesteśmy w stanie zrobić w grze i sprawić, że wszystkie te rzeczy wyglądają niesamowicie i działają ze wszystkimi przedmiotami, które symulujemy w statkach kosmicznych, pełnych planetach, nasz model oświetlenia jest po prostu niesamowity... to GI (globalne oświetlenie) w czasie rzeczywistym.
Ostatni Starfield Direct pokazał sporo rozgrywki, ale wiele na to wskazuje, że deweloperzy mogą nas jeszcze bardzo pozytywnie zaskoczyć. Todd Howard chciałby w przyszłości skupić się na aspekcie grafiki:
Tak naprawdę tego nie pokazaliśmy, a chciałbym to zrobić w przyszłości, ale mamy naprawdę świetną wolumetryczną mgłę i jej interakcję z oświetleniem. Następnie przechodzimy do fizyki i zaczynamy mieszać z grawitacją, robi się jeszcze bardziej szalenie.
Reżyser z Bethesdy ujawnił również ,że Microsoft wysłał swoją ekipę z Advanced Technology Group już na początku 2022 roku, więc deweloperzy przez ponad rok pomagają Bethesdzie. To właśnie ekipa korporacji z Redmond zajmuje się kwestią optymalizacji Starfielda – deweloperzy mają się upewnić, że gra działa i wygląda świetnie na Xboksie Series X i Xboksie Series S.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.