Threads od Mety dostępny dla pierwszych użytkowników. Konkurent Twittera niebawem zadebiutuje
Konkurencja dla Twittera powoli staje się faktem. Czerpiąca w pewnym stopniu z założeń Instagrama aplikacja Threads jest już dostępna do pobrania, pierwsze wątki są publikowane, a testerzy sprawdzają propozycję. Mark Zuckerberg wybrał idealny moment.
Ostatnie decyzje Elona Muska spowodowały ogromne wzburzenie wśród społeczności Twittera, która głośno sprzeciwiała się nałożonym ograniczeniom. Od czasu przejęcia przez miliardera serwis społecznościowy boryka się z rozmaitymi trudnościami, zwolnieniami wśród zespołów nadzorujących portal, a także awariami. Gdyby tego było mało, kilka dni temu przedstawiciel Tesli i SpaceX ogłosił, że wprowadza limity na sprawdzane treści w zależności od tego, czy posiadamy płatną subskrypcję, jesteśmy użytkownikiem zweryfikowanym, czy dopiero stawiamy pierwsze kroki na Twitterze. Zmiany nie ominęły także TweetDecka.
Od początku czerwca coraz więcej mówiło się o tym, że Meta nie pozostaje obojętna na wszelkie perturbacje związane z Twitterem. Wczoraj informowaliśmy, że Threads znalazły się już na AppStore i Google Play, a Mark Zuckerberg założył pierwszy „wątek”. Choć premiera aplikacji ma się odbyć 6 lipca, witryna jest już możliwa do sprawdzenia.
Jak wskazuje redakcja The Verge, wczesny dostęp do nowości otrzymali już pierwsi testerzy (około 3 tysięcy osób ) – w tym osobistości ze świata social mediów, twórcy i znane marki, jak chociażby Netflix. Obecnie jednak region europejski nie jest obsługiwany przez aplikację, zatem Europejczycy mogą wyłącznie obserwować konwersacje. Poniżej zobaczycie jak prezentują się jeden z wątków.
Threads będzie mocno związane z Intagramem, ale nadal pozostaje samodzielną aplikacją – choć do skorzystania z nowej propozycji Mety nie potrzebujemy konta na wskazanym serwisie, po zalogowaniu do „Wątków” otrzymamy możliwość przeniesienia obserwowanych kont. Oprócz polubienia wpisów, użytkownicy będą mogli je komentować, udostępniać i ponownie publikować.
Choć pozycja Twittera wydaje się bardzo ugruntowana, Threads może nieco namieszać w social mediach. Przypomnijmy, że serwis Elona Muska posiada około 330 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, natomiast baza Instagrama liczy 2,35 mld użytkowników, co daje spore pole do popisu dla Mety. Ze sporą ciekawością będziemy śledzić dalsze poczynania korporacji.