Exoprimal w analizie grafiki konsol dwóch generacji. Problemy z frameratem na PS4 i PS4 Pro. Co z recenzjami?
Exoprimal debiutuje dziś na rynku oraz w ofercie Xbox Game Pass. Przyjrzyjmy się, jak Capcom poradził sobie z grafiką i warstwą techniczną tej sieciowej strzelanki na konsolach dwóch generacji.
Exoprimal trafił nie tylko na PS5, PC i XSX, ale również na konsole poprzedniej generacji (PS4, XOne). Analizę oprawy graficznej w Exoprimal na PS4, PS4 Pro i PS5 wykonała redakcja ElAnalistaDeBits.
W filmiku wideo możemy przyjrzeć się, jakie są różnice w oprawie Exoprimal na PS4, PS4 Pro oraz PS5. Najbardziej zasadniczą sprawą jest kwestia rozdzielczości natywnej. Na PS4 to dynamiczne 1080p w 60 fps, na PS4 Pro 1260p i 40 fps. Wydanie na PS5 działa natomiast w dynamicznej rozdzielczości 2160p i to w 60 klatkach na sekundę. Loadingi występujące na PS5 są ok. trzykrotnie szybsze od platform z HDD.
Najsłabiej wygląda oczywiście edycja na PS4, której tekstury, oświetlenie i cienie wyglądają gorzej od PS4 Pro. Na PS4 w wielu miejscach nie występują nawet pewne efekty i obiekty. PS5 oferuje najpiękniejsze cienie, bogatszą geometrię obiektów i najładniejsze odbicia w wodzie. Najważniejszą różnicą między platformami Sony jest jednak stabilne 60 fps na PS5. Zarówno PS4, jak i PS4 mają problem z utrzymaniem zadanej płynności animacji (30 fps na PS4 i 40 fps na PS4 Pro). Szkoda też, że na PS4 Pro nie ma opcji włączenia 60 fps przy obniżonych detalach graficznych.
W tym momencie nie znajdziemy jeszcze recenzji Exoprimal w sieci. Z prostego powodu: serwery gry w finalnej wersji zostały uruchomione dopiero dzisiaj. Recenzenci zaczynają więc zabawę w nowej produkcji Capcomu równocześnie z szeroką publicznością. Pierwszych ocen gry możemy spodziewać się za kilka dni.