Assassin’s Creed Mirage z masą szczegółów. Czas gry, rozgrywka, historia, umiejętności i parkour
Ubisoft przedstawił kolejne szczegóły o następnej wielkiej odsłonie serii Assassin’s Creed. Gracze już wkrótce zapoznają się z Assassin’s Creed Mirage, więc z tej okazji poznaliśmy mnóstwo ciekawych informacji na temat przygody.
Za 90 dni odbędzie się premiera Assassin’s Creed Mirage. Jest to jedna z 11 produkcji z tego uniwersum, która aktualnie znajduje się w produkcji, ale ze względu na czas premiery, Ubisoft jest już gotowy, by opowiedzieć o wielu szczegółach gry. Firma przeprowadziła sesję pytań i odpowiedzi, a konkrety zebrał RinoTheBouncer.
Assassin’s Creed Mirage faktycznie powstawało na początku jako dodatek do Assassin’s Creed Valhalla, ale według Ubisoftu po zaledwie kilku tygodniach od rozpoczęciu prac, deweloperzy zmienili plany i zdecydowali się na opracowanie samodzielnej gry.
Czas rozgrywki w Assassin’s Creed Mirage jest zbliżony do pierwszej odsłony serii – Assassin’s Creed możemy ukończyć w 15 godzin, a pełne przejście przygody (ze wszystkimi sekretami) wymaga spędzenia przy tytule około 31 godzin.
Pod względem fabuły – Assassin’s Creed Mirage opowiada o początku buntu zwanego Anarchią w Samarze. Jest to kolejne miasto w Iraku oraz miejsce narodzin Basima, ale tak naprawdę nie trafimy do tej lokacji.
Na początku historii będziemy świadkami sceny w czasach współczesnych, ale w późniejszych fragmentach opowieści Assassin’s Creed Mirage skupia się wyłącznie na głównym wątku – bez powrotu do innych wydarzeń.
Twórcy już wcześniej potwierdzili, że w Assassin’s Creed Mirage otrzymamy swobodę rozgrywki, a naszym głównym celem jest wyeliminowanie czterech osób. Teraz jednak potwierdzono szczegóły – tylko pierwsza misja jest obowiązkowa, a następnie sami wybierzemy, gdzie chcemy podążyć i kogo zabić.
W opowieści nie pojawi się motyw szkolenia innych skrytobójców, ponieważ Assassin’s Creed Mirage skupia się na tym, by Basim został mistrzem.
Każda dzielnica Bagdadu posiada swoją bazę assasynów – istotnymi wątkami w historii są tematy wolności, sprawiedliwości czy też własnych zmagań Basima.
Deweloperzy w Assassin’s Creed Mirage nie skupili się na temacie mitologii, ale Isu (zaawansowana starożytna cywilizacja) pojawi się w grze.
Ubisoft zdradził także masę konkretów o rozgrywce – drzewko umiejętności jest związane z progresją, a kolejne zdolności są zależne od poprzednich, więc musimy je odblokowywać w pewnym schemacie. Większość skilli jest pasywnych – tylko te związane z narzędziami musimy aktywować.
Każdy sprzęt, który Basim może nosić posiada trzy poziomy, a każdy pozwoli graczowi wybrać nowe modyfikatory – przykładowo bomba dymna może uzdrawiać bohatera. Protagonista nie może ściągnąć kaptura, ponieważ zawsze musi się ukrywać – w trakcie ucieczki możemy wtopić się w trzy dowolne tłumy ludzi... wyjątkiem są tylko dzieci.
W Assassin’s Creed Mirage nie ściągniemy stroju lub zbroi, ale gracze mogą zmieniać wizualną stronę kostiumów. Talizmany są wyłącznie kosmetycznymi dodatkami i będą dobrze ukryte w świecie gry. Twórcy ponownie zapewnią wydarzenia w świecie, które znamy z Valhalli i dzięki nim zdobędziemy skarby.
System parkour przypomina ten z poprzednich odsłon serii Assassin's Creed i skupia się na płynności eksploracji.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Assassin's Creed Mirage.