Portal: Prelude RTX trafi na Steam! Remaster klasycznego moda otrzyma path-tracing i wsparcie NVIDIA DLSS 3
Już dziś o godzinie 21:00 na Steam pojawi się pozycja Portal: Prelude RTX, czyli remaster klasycznego moda do oryginalnej gry Portal. Dostępny dla każdego, kto kupił wcześniej ten tytuł. To niewątpliwie bardzo atrakcyjny sprawdzian dla wszystkich potężnych komputerów, bowiem mod otrzyma wsparcie nie tylko dla pełnego ray-tracingu, ale również dla NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex oraz techniki NVIDIA RTX IO, o której chętnie napiszę nieco więcej.
Portal: Prelude to nieoficjalny prequel gry Portal, wydany po raz pierwszy w 2008 roku. Akcja rozgrywa się przed erą GlaDOS. Ten rozbudowany mod oferuje niezwykle wymagającą kampanię przewidzianą na ok. 10h, składającą się między innymi z 19 nowych komór testowych, dodatkowych mechanik rozgrywki i w pełni udźwiękowionej historii z oryginalnymi postaciami niezależnymi. Modyfikacja okazała się tak dobra, że jest najwyżej ocenianą w historii modów do gry Portal. Zdobyła prestiżowe wyróżnienie (1 miejsce) w rankingu portalu ModDB w 2008 roku i trzecie miejsce w głosowaniu graczy. To niewątpliwie kusząca rekomendacja.
Teraz każdy gracz będzie miał możliwość sprawdzić tego wybitnego moda raz jeszcze, tym razem określanego mianem Portal: Prelude RTX. To modyfikacja stworzona przez społeczność z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi NVIDIA RTX Remix. Posiadacze najnowszych układów graficznych z rodziny GeForce RTX 40 będą mogli włączyć w tej grze nie tylko pełny ray-tracing, ale także wykorzystać technikę NVIDIA DLSS 3, zmniejszyć opóźnienia za sprawą NVIDIA Reflex czy przyspieszyć ładowanie tekstur dzięki NVIDIA RTX IO. To pierwszy remaster w całości przygotowany przez modderów. NVIDIA współpracowała z oryginalnym twórcą klasycznego moda - Nicolasem "NykO18" Grevetem oraz popularnym w tym środowisku modderem Davidem "Kralichem" by dopracować spektakularne oświetlenie w Portal: Prelude i odpowiednio zaimplementować pełny ray-tracing, nazywany także path-tracingiem.
Prace nad Portal: Prelude RTX trwały łącznie przez 5 miesięcy, gdzie pięcioosobowy zespół modderów krok po kroku ulepszał każdą klatkę z wykorzystaniem narzędzi RTX Remix wchodzących w skład darmowego pakietu NVIDIA Omniverse. Tekstury wysokiej rozdzielczości wykonano ręcznie i oparto na fizyce, a modele nawiązujące do oryginału zostały odtworzone z wykorzystaniem znacznie większej liczby trójkątów (polygonów). Co istotne, to jedna z pierwszych pozycji wykorzystująca technikę NVIDIA RTX IO umożliwiającą szybkie ładowanie i dekompresję zasobów opartych na procesorze graficznym przez sterownik Game Ready dla API DirectX oraz Vulkan. To wszystko sprawia, że RTX IO zapewnia aż 5-krotnie szybsze czasy ładowania tekstur zużywając przy tym do 44% mniej miejsca na dysku.
Grę znajdziecie już na Steam, a będziecie mogli rozpocząć pobieranie o godzinie 21:00. Dla fanów przepięknej grafiki będzie to doprawdy imponująca modyfikacja. W poniższej galerii z kolei zobaczycie zdjęcia porównawcze z włączonym i wyłączonym ray-tracingiem.