Remnant 2 działa w trybie wydajnościowym w zaledwie 720p. Na XSX skorzystacie z uroków 120Hz

Gry
1930V
Remnant 2
Wojciech Gruszczyk | 26.07.2023, 15:27

Digital Foundry zmierzyło się z najnowszą produkcją Gunfire Games. Remnant 2 pokazuje charakter i potrafi pozytywnie zaskoczyć pod względem rozgrywki i oprawy, ale dość niespodziewanie twórcy szaleją w przypadku rozdzielczości.

Remnant 2 trafiło na PS5 i XSX z trzema trybami – jakość (30 fps), balans (60 fps) i wydajność (60 fps). Digital Foundry potwierdza jednak, że deweloperzy w tym wypadku w znaczący sposób wpłynęli na grafikę, by wybierając na jakość obrazu, gracze mogli faktycznie zobaczyć ładniejszą grę.

Dalsza część tekstu pod wideo

W trybie jakości możemy liczyć na gęstsze liście, dopracowane odbicia przestrzenne, wyższą rozdzielczość cieni oraz mniej artefaktów – zastosowano tutaj „szereg drobnych poprawek”, które są widoczne i faktycznie powinny pozytywnie wpłynąć na doświadczenie.

Trzy tryby to jednak również trzy różnorodne rozdzielczości – Remnant 2 w trybie jakości działa w ~1296p, zrównoważonym w ~792p, a wydajność to zaledwie ~720p. W dwóch pierwszych gra korzysta z dynamicznej rozdzielczości (do 1440p), ale wybierając najwyższą płynność, musimy grać w zaledwie 720p. Posiadacze XSS mogą wybrać tylko jeden tryb – 30 fps / ~900p (do 1080p). 

Gra na PlayStation 5 w trybie zrównoważonym nie oferuje docelowych 60 fps, a podczas gry możemy odczuć spadki do nawet 30 fps. W trybie wydajnościowym pojawia się screen tearing, ale jednocześnie tytuł nie działa lepiej. Digital Foundry podkreśla, że produkcja w kooperacji może jeszcze mocniej obniżyć płynność rozgrywki.

Tytuł w wersji na Xboksie Series X działa podobnie jak w przypadku PS5, ale pojawia się ciekawa różnica – konsola Microsoftu wykorzystuje 120Hz. Gra nadal mierzy się z screen tearingiem, ale może działać w wyższej liczbie klatek na sekundę względem 60 fps.

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (93)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper