Xbox Series S jest faktycznie problemem? Dyrektor komunikacji Alan Wake 2 „czuje ból Larian”
Thomas Puha to kolejna osoba, która w ostatnich dniach wspomina o problemach związanych z przygotowaniem gier na Xboksa Series S. Przedstawiciel Remedy zareagował na ostatnią sytuację z Baldur's Gate 3.
Już jutro odbędzie się premiera Baldur's Gate 3 na komputerach osobistych, a we wrześniu tytuł zadebiutuje na PlayStation 5. Premiera na Xboksach Series X|S odbędzie się zapewne dopiero w przyszłym roku i problemem w tym wypadku jest implementacja podzielonego ekranu na Xboksie Series S.
Sytuację gry skomentował Thomas Puha, dyrektor komunikacji w Remedy, którego studio właśnie finalizuje prace nad Alan Wake 2. Jego zdaniem Xbox Series S wymusza na deweloperach branie pod uwagę słabszej platformy.
Czuję ból Larian dotyczący Series S. Nie chodzi "tylko o optymalizację na końcu" LOL. Nie. Trzeba wziąć pod uwagę ograniczenia techniczne od samego początku tworzenia gry. Nikt tak naprawdę nie chce o tym myśleć, kiedy zaczyna tworzyć grę, gdy wszystko jest możliwe.
I feel Larian's pain on Series S. Its not about "just optimize at the end" LOL. Naaah. You have to take into account the technical limitations from the beginning of development. Nobody really wants to think of that when you start making your game, when everything is possible
— Thomas Puha (@RiotRMD) August 2, 2023
Thomas Puha wyjaśnił, że deweloperzy na samym starcie muszą myśleć o ograniczeniach najsłabszej platformy, więc prawdopodobnie w z tego powodu niektórzy twórcy nie mogą pokazać pełnego potencjału swoich tytułów.
Przedstawiciel Remedy podkreślił również, że sprawa wygląda inaczej względem PC, gdzie również pojawiają się mocniejsze i słabsze platformy, ponieważ przygotowywanie gier na Xboksa Series X i Xboksa Series S nie jest takie proste.